جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ | 30 - 08 - 2024

Communist party of iran

حملات اسرائیل به کرانه باختری؛ یک فرمانده و چهار تن دیگر فلسطینی کشته شدند

ادامه مرگبارترین عملیات نظامی اسرائیل در کرانه باختری اشغالی از زمان آغاز جنگ غزه به این سو، ارتش اسرائیل اعلام کرد که بامداد امروز پنج تن دیگر از نیروهای فلسطینی از جمله یک فرمانده محلی را در این اراضی کشته است. در عملیات ارتش اسرائیل که در مناطقی از جمله اردوگاه “نور شمس” در شرق طولکرم انجام شد، یک فلسطینی دیگر نیز بازداشت شده و یکی از نیروهای اسرائیلی جراحت سطحی برداشته است.


تل‌آویو اعلام کرد که محمد جابر معروف به ابوشجاع، یکی از فرماندهان محلی نیروهای فلسطینی به همراه چهار تن دیگر در عملیات بامداد روز پنجشنبه ۲۹ اوت ارتش اسرائیل کشته شده‌اند. گروه جهاد اسلامی، کشته شدن ابوشجاع در جریان یورش نیروهای اسرائیل به طولکرم را تایید کرده است. بر این اساس، حملات بامداد روز پنجشنبه اسرائیل به صورت همزمان به اردوگاه العروب در شمال الخلیل و اردوگاه نور شمس در شرق طولکرم انجام شده است.


اسرائیل می‌گوید عملیاتهای همزمان ارتش این کشور در سراسر کرانه باختری شمالی، که از اواخر روز سه شنبه آغاز شده و تا کنون ١٦ کشته -تقریباً همه از نیروهای فلسطینی- برجا گذاشته، با هدف “جلوگیری از حملات” انجام می‌شود. 
فلسطینی‌ها اما هدف عملیات جدید اسرائیل را گسترش جنگ غزه و تداوم حکومت نظامی چندین دهه‌ای اسرائیل بر این سرزمین می‌دانند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: