یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ | 18 - 08 - 2024

Communist party of iran

حمایت بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایتالیا از مذاکرات آتش‌بس غزه

با ادامه تلاش میانجی‌‌ها با هدف توقف جنگ در نوار غزه، چهار کشور اروپایی شامل بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایتالیا از تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا، مصر و قطر برای رسیدن به توافق آتش بس در غزه و آزادی گروگان‌ها حمایت کردند.


وزرای خارجه این چهار کشور اروپایی در بیانیه مشترکی که روز شنبه ۲۷ مرداد ماه منتشر شد، تصریح کردند که از گفت‌وگوهای مقامات ارشد که در روزهای آینده ادامه خواهد یافت استقبال می‌کنند و ابراز امیدواری کردند که این تلاش‌ها به نتیجه برسد.
آنها در این بیانیه از همه طرف‌ها خواسته‌اند که همچنان ” به طور مثبت و انعطاف‌پذیر” در روند گفت‌وگوها مشارکت کنند.
وزرای خارجه این چهار کشور اهمیت خودداری از هرگونه اقدام تنش‌زا در منطقه که می‌تواند چشم‌انداز صلح را تضعیف کند، یادآوری کرده و گفته‌اند این اقدامات می‌تواند خطر بزرگی به همراه داشته باشد.


همچنین دفتر نخست‌وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد گروه حاضر در آخرین دور مذاکرات آتش‌بس غزه به نمایندگی از این کشور، “خوش‌بینی محتاطانه” خود را درباره مذاکرات ابراز کرده است.
در این بیانیه آمده که مذاکره کنندگان اسرائیلی به بنیامین نتانیاهو گفته‌اند : « در ارتباط با احتمال پیشرفت برای رسیدن به توافقی برای مبنای آخرین پیشنهاد آمریکا، که اساسش چارچوب ارائه شده در ۲۷ ماه مه است به شکل محتاطانه‌ای خوش‌بین هستند.» دفتر آقای نتانیاهو همچنین ابراز امیدواری کرده که فشار آمریکا و میانجی‌های بین‌المللی بر گروه افراطی حماس باعث شود این گروه مخالفت خود با پیشنهاد آمریکا را کنار بگذارد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: