جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 26 - 04 - 2024

Communist party of iran

حدود ۹۳۰ هزار دانش‌آموز، سال گذشته در نتیجە فقر ترک تحصیل کردەاند

داده‌های مرکز آمار ایران گویای آن است که در سال تحصیلی ۱٤۰۱-۱٤۰۲ حدود ۹۳۰ هزار کودک و نوجوان در سراسر کشور از ادامه تحصیل بازماندند، رخدادی که اغلب فعالان و کارشناسان علتش را گسترش فقر عنوان کرده‌اند.
وبسایت تجارت‌نیوز روز سه‌شنبه ٧ فروردین ماه، در گزارشی با بررسی داده‌های جدید مرکز آمار ایران، شمار بازماندگان از تحصیل در سال گذشته تحصیلی را ۹۲۹ هزار و ۷۹۸ نفر عنوان کرد. این گزارش می‌گوید که بیشترین آمار بازماندگان از تحصیل مربوط به مقطع متوسطه دوم است که جمعیت ۱۵ تا ۱۷ ساله‌ها را شامل می‌شود.
کل جمعیت ۱۵ تا ۱۷ ساله در ایران سه میلیون و ۵۵۲ هزار و ۸۸۹ نفر عنوان شده که از این میان، ۵۵۶ هزار و ۹۹٤ نفر از تحصیل بازمانده‌اند. حدود ۹۸ هزار نفر از بازماندگان از تحصیل در این مقطع را پسران و حدود ۹۹ هزار نفر را هم دختران تشکیل می‌دهند.
سازمان معلمان ایران و مجمع فرهنگیان در ابتدای سال جاری تحصیلی طی بیانیه‌ای با اشاره به افزایش آمار ترک تحصیل در ایران علت آن را گسترش شکاف طبقاتی، فقر و بی‌عدالتی در نظام آموزشی عنوان کرده بود.
انجمن حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل نیز در بیانیه‌های متعددی هشدار داده که شمار بازماندگان از تحصیل «به خاطر چالش‌های اقتصادی و نابسامانی‌های اجتماعی روندی رو به رشد» دارد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: