جمعه های زاهدان؛ در محاصرۀ سیلاب: نادیده گرفتن انتخابات؛ نماینده حکومتی برود پی کار خودش!
شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

همچون هفته های پیشین نیروهای امنیتی مستقر در خیابانهای اطراف مسجد مکی به تفتیش بدنی و رویت کارت شناسایی معترضان پرداختند. این درحالی است سیلاب روستاهای سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و راههای ارتباطی این روستاها با شهرها قطع شده است. مردم محاصره شده در سیلاب شدیداً به کمکهای خوراکی و سایر مایحتاج زیستی نیاز دارند و مقامات و مسئولین استان هیچ اقدام امدای جهت نجات سیل زده ها را بعمل نیاورده اند. ناگزیراً مولوی عبدالحمید از مردم سراسر کشور درخواست کمک نموده که با ارسال موادخوراکی و لوازمات معیشتی مردم را یاری دهند.
مولوی عبدالحمید در سخنرانی خود گفت مردم ایران قربانی فقر و تنگدستی میشوند. او از عدم مدیریت سیل در استان سیستان و بلوچستان توسط دولت انتقاد کرد. مولوی عبدالحمید ضمن اشاره به بروز سیل مهیب در استان سیستان و بلوچستان گفت تا کنون تلفات جانی از سیل گزارش نشده، ولی راه ارتباطی بسیاری از روستاها در سیستان و بلوچستان قطع شده است.
او تاکید کرد که سازمانهای دولتی باید وظایف خود را انجام دهند و به کمکهای مردمی نیز نیاز است.
او افزود: مدیریت کشور چرا نتوانسته برنامهریزی کند و زیرساختها را آماده کند تا سیلها را منحرف کنند. سدهایی هم که ایجاد شده کارشناسی نبوده است.
این روحانی سنی در ادامه صحبتهای خود به طرح بزرگ و بلند پروازانه مکران که قرار است جمعیت زیادی را در سواحل مکران اسکان دهد اشاره کرد و خطاب به مقامات گفت: شما ابتدا نگذارید که مردم در آب غرق شوند و زندگیشان تباه شود و به جای این پروژهها به وضعیت مردم رسیدگی کنید که نان برای خوردن ندارند.
عبدالحمید از حاکمیت خواست ثروت کشور را برای مردم صرف کند تا ملت بتواند به حیات خود ادامه دهد. او همچنین به عواقب فقر اشاره کرد و گفت فقر با خود فساد و بدبختی میآورد.
این جمعه اعتراضی زاهدان همزمان شده است با روز برگزاری انتخابات دوازدهمین دور مجلس و ششمین دور مجلس خبرگان رهبری. با این حال مولوی عبدالحمید درباره انتخابات سخنی نگفت و آن را “نادیده” گرفت.عبدالحمید بارها پیرامون انتخابات صحبت کرده و نظر خود را مطرح کرده است. و مردم را به تحریم انتخابات فراخوانده بود.
او گفته بود نماینده اگر برای دفاع از حق مردم استقلال نداشته باشد و خود را نماینده دولت و نظام بداند بهتر است “برود پی کار خودش”.
مولوی عبد الحمید در آستانه برگزاری انتخابات هم انتقاد کرده بود که در کشورهای دموکراتیک، مجلس نماینده دولت و حاکمیت نیست بلکه نماینده مردم است.
