جمعه های اعتراضی زاهدان: چرا 45 سال اعدام؟ فرزندان اعدامی ها گدایی میکنند!
شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲

گروه رسانهای حال وش، فعال در حوزه مسائل استان سیستان و بلوچستان از امنیتی شدن شهر زاهدان توسط نیروهای نظامی و تشدید کنترل در مبادی ورودی و خروجی این شهر در روز جمعه 4 اسفتد خبر داد.
بر سیاق ماههای گذشته در اجتماع مردم، مولوی عبدالحمید سخنرانی کرد و از افزایش اعدامها ابراز نگرانی کرد. او گفت که اعدامها در ۴۵ سال گذشته نتیجهای نداده است. او تاکید کرد که این اعدامها مردم ایران و کل دنیا را تکان داده است. مولوی عبدالحمید در حالی این سخنان را بیان داشت که نیروهای نظامی حضور داشتند.
او تاکید کرد: بر اساس اعتقادات ما اعدامها درست نیستند و برای کشور و مسئولان و خانوادهها تبعاتی دارند.
این روحانی اهل سنت ایران از مجبور کردن زندانیان به اعتراف هم انتقاد کرد و گفت که این کار خلاف شرع و قانون اساسی است.
او در قسمتی از صحبتهای خود خاطرنشان کرد که مردم اهواز شکایت دارند که عرب زبان ها را به خاطر عقیده بازداشت میکنند و این در حالی است که همه ملت هایی که در ایران زندگی میکنند به وطن مشترک خود و تمامیت ارضی فکر میکنند. این روحانی سنی به ویژه از اعدامها برای مواد مخدر انتقاد کرد و گفت، این گونه مجرمان باید به صورت دیگری زندان و یا جریمه شوند. او درباره عواقب و تبعات اعدامها هم تاکید کرد که این همه اعدام که برای مواد مخدر انجام شده هیچ ثمرهای نداشته است و بسیاری از خانوادهها در سیستان و بلوچستان بیسرپرست شدند و فرزندان آنها از تحصیل عقب ماندهاند و گدایی میکنند.
