جمعه های اعتراضی زاهدان: حکومت معیوب؛ نظامی ها بر مشکلات افزوده اند! با افزایش اعدام مردم عقب نمی نشینند
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲

جمعه های اعتراضی زاهدان در قالب تجمع سنتی مذهبی برگزار شد.مولوی عبدالحمید، در سخنان مرتبط با جمعه های اعتراضی زاهدانبا اشاره به ۴۵ مین سالگرد انقلاب ۵۷ گفت که می بایست پس از انقلاب حکومت و دولت فراگیر تشکیل میشد اما به مرور طیفهای مختلف را جدا کردند. او سپس به بنیان معیوب حکومت اسلامی در ایران اشاره کرد، و با بیان اینکه سیستم به سوی نظامیها چرخش پیدا کرده و به مشکلات افزوده شده، گفت که: یک زمان به اصلاحطلبان پیوستیم اما موفق نشدند، آنها قدرت را گرفتند اما نتوانستند اصلاحات ایجاد کنند. حال مشکلات زیاد است، و حکومت به افزایش اعدامها رو آورده است.
عبدالحمید در اکس (توییتر سابق) در واکنش به بیشتر شدن اعدامها در ایران نوشت: اجرای احکام اعدام در کشور شدت گرفته و بیشترین قربانیان آن مردم عزیز کردستانو بلوچستان هستند. استفادۀ حداکثری از حکم اعدام با تعالیم و قوانین بشری سازگاری ندارد.او ضمن انتقاد از فشارهای سنگین در جامعه، هشدار داد که مردم با اعدام و فشار عقب نمیکشند، چرا که وقتی شکم گرسنه باشد، مردم از همه چیز میگذرند.ملوی عبد الحمید سپس به جان باختن سپهر شیرانی، دانشجوی ساکن زاهدان اشاره کرد و گفت که این جوان به صورت مشکوکی به قتل رسیده و در داخل و خارج از کشور خبرش بازتاب داشته و این موضوع مردم را نگران کرده است.او تاکید کرد که مسئولان باید موضوع را ریشهیابی و واقعیت را گزارش کنند، و هرکس که در قتل او دستی داشته باید مجازات شود.
