شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 27 - 04 - 2024

Communist party of iran

جمعه های اعتراضی زاهدان: توماج دزد و گردنه بگیرنیست، هنرمند و شاعر است، برای حرف، مردم را اعدام نکنید!

جمعه 8 اردیبهشت ،حلقۀ  دیگری را به سلسله زنجیر اعتراض هفتگی مردم زاهدان متصل کرد. فضای شهر میلیتاریزه، و نیروهای امنیتی در هر سوی محل اجتماع کنندگان مراقب تردد مردم معترض بودند و پست های بازرسی برای تفتیش و مشاهده کارت هویت دایر بودند. مردم پس از ترک اجتماع در سکوت و بدون سر دادن شعار راهی منازل ومحل کسب و کار خود شدند. 
در این جمعه مولوی عبدالحمید، امام جمعه زاهدان به موضوع اعدام‌ها در ایران اشاره کرد و گفت: اعدام‌هایی که در ایران صورت می‌گیرد در بیش از ۱۴۰۰ سال گذشته سابقه نداشته است. ملت ایران، همه زنان و مردان، از شما می‌خواهند که اعدام را متوقف کنید. امام جمعه زاهدان به صدور حکم اعدام توماج صالحی، خواننده رپ نیز پرداخت و گفت: توماج صالحی نه گردنه را گرفته، نه راهزنی کرده، نه کسی را کشته، شاعر و هنرمندی است که حرفی زده، شما برای حرف، مردم را مورد محاربه قرار ندهید، برای حرف مردم را نکُشید. تحمل داشته باشید. این قضات و دستگاه قضائی ما باید شرایط را در نظر بگیرد و خواسته‌های ملت را قبول کند.

عبدالحمید اسماعیل‌زهی اعدام کسانی را که به اتهام مواد مخدر دستگیر می‌شوند نیز مورد انتقاد قرار داد و گفت این اعدام‌ها هم بی‌سابقه است. او همچنین با اشاره به خواسته‌های زنان اظهار داشت: زنان را بخاطر روسری کتک نزنید و بجای آن بی‌عدالتی و تبعیض علیه زنان را بردارید. او ضمن محکوم کردن افزایش حمله به زنان خطاب به حاکمیت گفت وقتی زنان ایرانی در میادین علمی شایستگی و توانایی کسب می‌کنند، پس چرا در مدیریت‌های کلان کشور مشارکتی ندارند و وقتی زنان و یا نمایندگان اهل سنت و اقوام برای ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنند، چرا آنها را حذف می‌کنید؟
عبدالحمید تاکید می‌کند “بالاخره زنان به صحنه آمدند و دست به نافرمانی مدنی زدند” اما در ایران و بسیاری دیگر از کشورها آسیب‌شناسی نمی‌کنند و بجای علت با معلول مبارزه می‌کنند. در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد توصیه ما آن است که بجای برخورد با کسانی که روسری را برداشتند، تبعیض علیه زنان را بردارید.
مولوی عبدالحمید با اشاره به کشتار جمعه خونین زاهدان تاکید کرد خواست مردم رسیدگی عادلانه به پرونده این حادثه بوده و همه کسانی که در کشتار بی‌رحمانه مردم در زاهدان و خاش دست داشتند باید محاکمه شوند.
مولوی عبدالحمید خطاب به مسئولان حکومتی تأکید کرد که نسبت به مردم بی رحمی نشان ندهید. حتی خیلی‌ از حامیان شما از این وضعیت بریده‌اند،  مردم را دریابید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: