جمعه های اعتراضی زاهدان: با التزام اختلاسکنندگان به ولایت فقیه، کسی جرئت مقابله با فساد را ندارد!
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

در روز جمعه ٢٧ بهمن نیروهای امنیتی به روال همیشگی در خیابانهای زاهدان مستقر شدند و به بازدید کارت هویتی و تفتیش بدنی مردم پرداختند . مردم نیز به سیاق هفته های اخیر در سکوت در مسجد مکی زاهدان اجتماع کردند و به سخنان انتقاد آمیز مولوی عبدالحمید از حکومت گوش فرا دادند.
مولوی عبدالحمید در سخنانش با اشاره به فساد رایج در دستگاه حکومت گفت: اختلاسها توسط افرادی انجام میشود که گفتهاند التزام به ولایت فقیه دارند، و این امر مبارزه با فساد را پیچیده کرده است.
او ضمن اشاره به فشار فزاینده فقر و گرسنگی به دشواری مبارزه با اختلاس در جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت این اختلاسها توسط افرادی انجام میشود که خالص سازی شده اند و گفتهاند التزام به ولایت فقیه دارند. و آنچنان خالصسازی شده که هیچ کسی نمیتواند با این فسادها مقابله کند.عبدالحمید تاکید کرد که فساد پیچیده و فراگیر شده است و هیچکس در کشور نیست که بتواند با آن مبارزه کند. او تاکید کرد که اختلاسکنندگان همانهایی هستند که تائیدیه هم گرفتهاند.
او از رویکرد حاکمیت نسبت به انتخابات پیش رو انتقاد کرد و گفت خواسته مردم این بود که در انتخابات و تائید صلاحیتها و نامزدها افراد شایسته و توانمند و مدیران لایق حذف نشوند.
مولوی عبدالحمید ضمن اشاره به فشار فزاینده فقر و گرسنگی اشاره کرد و گفت کشور در دست نظامیان است و بسیاری از مسئولان نظامیاند. تا کشور در دست مدیران متخصص و سیاسیون نباشد. وضعیت بدینگونه خواهد بود که هست!
او از تشدید فشار بر روحانیون سنی به ویژه در هفتههای اخیر انتقاد کرد. در این راستا دادگاه انقلاب ارومیه اخیرا ماموستا محمد خضرنژاد، روحانی معترض کرد اهل سنت را به اتهام افساد فیالارض به اعدام محکوم کرد.
خضرنژاد ۲۸ آبان ۱۴۰۱ پس از سخنرانی در مراسم یادبود اسعد رحیمی، از کشتهشدگان خیزش مردمی در بوکان بازداشت شد.
عبدالحمید در اکس (توییتر سابق) به محکومیت این روحانی اعتراض کرد و حکم صادرشده برای او را غیرمنصفانه و نگرانکننده دانست و خواستار آزادی فوری این روحانی اهل بوکان شد و نوشت جای چنین روحانی خیرخواهی زندان نیست
