جلسات آخرین دفاع پانزده زندانی سیاسی در شعبه ششم بازپرسی دادسرای قائم شهر برگزار شد
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲

جلسات آخرین دفاع شیرین کثیری، سهیل حقدوست، راکوئل عطائیان، ملودی صمیمی، نسیم صمیمی، فارس فنائیان، حسین فنائیان، امیلیا فنائیان، هومن طائف، سهراب لقایی، زهرا گلابیان، فوائد لقایی، آناهیتا کوشک باغی، کیومرث اکبری و بنفشه اسدیان شهروندان بهائی ساکن قائم شهر، به صورت جداگانه در شعبه ششم بازپرسی دادسرای این شهر برگزار شد.
بر اساس گزارشاتی که درشبکەهای اجتماعی منتشر شدەاست، پس از برگزاری جلسات بازپرسی :
سهیل حقدوست،
راکوئل عطائیان
و حسین فنائیان
هر یک با تودیع وثیقه سیصد میلیون تومانی و مابقی متهمان این پرونده هر یک با تودیع وثیقه دویست و پنجاه میلیون تومانی آزاد شدند. یک منبع نزدیک به خانواده یکی از این افراد ضمن تایید این خبر به خبرنگار رسانەای گفت: « طی روند قضایی مورد اشاره، امکان برخورداری از وکیل انتخابی از این افراد سلب شد و بازپرس پرونده با اتکا به تبصره ماده ٤۸ قانون آیین دادرسی کیفری و امنیتی خواندن پرونده، تنها امکان اخذ وکیل تسخیری را برای آنها فراهم آورد.»
لازم به ذکر است که، اتهام اصلی این ١٥ زندانی سیاسی پیروی از آئین بهائی است و شهروندان بهائی در ایران از آزادیهای مرتبط به باورهای دینی محروم هستند.
بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهائی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمیشناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است
