سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ | 20 - 08 - 2024

Communist party of iran

تکرار تصفیه های دهه شصت در آموزش و پرورش و هجوم نیروهای امنیتی به منزل مختار اسدی فعال صنفی معلمان کردستان

تکرار تصفیه های دهه شصت در آموزش و پرورش

محمد حبیبی/ کنشگرفرهنگی
ما در مجموعه تشکل های صنفی معلمان براساس آمار ها، گزارش ها و اخبار غیر رسمی به این جمع بندی رسیده بودیم که آمار معلمان اخراجی بسیار بیشتر از آن چیزی است که رسانه ای شده است .چرا که بسیاری از معلمان اخراجی در هراس از فشار های امنیتی مانع از رسانه ای شدن خبر اخراج می شدند .


عبدالرضا فولادوند از مدیران سابق در آموزش و پرورش ، در دیدار با وزیر پیشنهادی این وزارتخانه ، آمار نسبتا دقیقی از اخراج معلمان ارائه کرده است . ۷۰دانشجو دانشگاه شهید رجایی و ۳۳۰ معلم و فعال صنفی فقط در طی دو سال اخیر امکان معلمی را از دست داده اند.
به این آمار باید اخراجی های دانشگاه فرهنگیان را هم باید اضافه کرد.
این فقط آمار اخراج ها پس از جنبش ژینا/مهسااست .هزاران معلم، با احکام دیگری از جمله انفصال موقت ، بازنشستگی اجباری ، کسر حقوق و عدم اعمال رتبه بندی تنبیه شدند. آنچه اتفاق افتاد ، چیزی شبیه به تصفیه های دهه شصت بود.اما متاسفانه در رسانه ها کمتر به آن پرداخته شد.

هجوم نیروهای امنیتی به منزل مختار اسدی، فعال صنفی معلمان کردستان

روز ۲۸ مرداد ماه ساعت شش بامداد، نیروهای امنیتی با هجوم به منزل مختار اسدی، فعال صنفی فرهنگیان و تفتیش منزل وی خانواده وی را تهدید کرده‌اند که این فعال صنفی معلمان می‌بایست بلافاصله خود را به نیروهای امنیتی معرفی کند. طی خبری که به کانال شورای هماهنگی رسیده است در زمان هجوم نیروهای امنیتی آقای اسدی در منزل حضور نداشته است.
مختار اسدی پیش‌تر با احکام دستگاه قضایی و هیات تخلفات تبعید و زندان را گذرانده است و در جنبش “ژن ژیان ئازادی”، با قطع حقوق و سپس به صورت اجباری بازنشسته شد. همچنین در طول دو سال گذشته، ده‌ها بار احضار و تحت پرونده‌سازی‌های مختلفی قرار گرفته است.


شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ضمن محکوم کردن پرونده‌سازی علیه فعالین صنفی، از همه معلمان می‌خواهد با حضور متحدانه در برابر تصفیه‌سازی‌های حاکمیت ایستادگی کنند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: