تشکل سراسری فرهنگیان ایران ادامه سرکوب فعالان صنفی معلمان در دولت پزشکیان را محکوم کرد
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران روز چهارشنبه ۲۵ مهر در بیانیه ای ادامه روند سرکوب فعالان صنفی با آغاز سال تحصیلی را محکوم کرد. در بیانیه با اشاره به این که با شروع سال تحصیلی جدید، شاهد رشد روزافزون روند سرکوب معلمان و فعالان صنفی هستیم، آمده است: شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر، محسن عمرانی، اصغر حاجب، محمود ملاکی، عبدالرضا امانیفر، اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان بوشهر، را به پرداخت ۹۶۰ میلیون ریال در ازای احکام حبسی که پیشتر از طرف دادگاه انقلاب اسلامی استان بوشهر برای آنان صادر شده بود، محکوم کرد.
در همین شرایط، دادگاه تجدیدنظر حکم یک سال حبس آقای عمرانی را به میزان ۶ ماه تایید کرد. شورا در ادامه نوشت که با شروع ماه مهر، هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، احمد حیدری نصرت، دبیر ناحیه یک شهرستان بهارستان و فعال صنفی فرهنگی، را به بازنشستگی بر اساس سنوات خدمت دولتی با تقلیل دو گروه محکوم کرد.
به نوشته این بیانیه، در اقدام سرکوبگرانه دیگری کوکب بداغی پگاه، فعال صنفی فرهنگیان ایذه در خوزستان برای اخذ آخرین دفاع به شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی اهواز احضار شد و دو هفته بعد آخرین جلسه دفاع او در شعبه ۱۳ دادسرای دادگاه انقلاب اسلامی خوزستان برگزار شد.
