تشدید سرکوب: دستور نیروی انتظامی برای پایش تصاویر دوربینهای واحدهای صنفی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

مهدی امیدوار، سخنگوی اتاق اصناف ایران اعلام کرد بر اساس دستور واحد نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی، سامانه پایش تصویری اماکن عمومی ایجاد شده است که به مقامات انتظامی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی امکان رصد تصویری واحدهای تجاری و خدماتی را میدهد.
بنا بر اعلام “سپتام”، که سرنام عبارت «سامانه پایش تصویری اماکن» است، این سامانه مسئولیت «تنظیف اماکن عمومی و فعالیتهای جانبی دیگر شهری (بجز شهرداری)» را به عهده دارد و بر اساس «ضوابط نظارت تصویری پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا، ویژه سطح امنیتی یک» کار میکند. بر اساس آن چه در وبسایت «سپتام» آمده، این دوربینها «پوشش کامل نظارت تصویری پیرامون واحد صنفی یا محل عمومی» را «حداقل در سطح دیدهبانی» به نیروی انتظامی میدهد و «امکان مشاهده آنلاین تصاویر تمامی» مراکزی که به آن مجهز هستند، و «حداقل یک ماه» امکان «بررسی ذخیرهسازی» تصاویر ثبت شده توسط هر دوربین را در اختیار مقامات میگذارد.
