سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 23 - 04 - 2024

Communist party of iran

تداوم مبارزات بازنشستگان دولت جمهوری اسلامی را عقب نشاند!

بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات خیابانی خود در ماه‌های اخیر، بار دیگر در چند شهر به خیابان‌ها آمدند و با سر دادن شعار علیه دولت خواستار افزایش ۳۸درصدی حقوق خود مطابق با رأی شورای عالی کار شدند. هم‌ زمان اعلام شد که سرانجام محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، با ارسال نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، افزایش ۱۰ درصدی غیرحداقل‌بگیرها را مغایر قانون اعلام کرد و خواستار افزایش بیشتر حقوق آن‌ها مطابق با رأی شورای عالی کار شد.

بر اساس تصاویر و ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، بازنشستگان تأمین اجتماعی در برخی شهرهای جنوب ایران از جمله اهواز، شوشتر، بهبهان و شوش، روز چهارشنبه ۲۹ تیر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بازنشستگان تأمین اجتماعی چند ماه است که با برگزاری تجمعات اعتراضی در بسیاری شهرها خواستار اجرای مصوبه شورای عالی کار برای افزایش ۳۸ درصدی حقوق غیرحداقل‌بگیرها، پرداخت بدهی‌های انباشته از نیمه دهه ۵۰ تاکنون و اجرای قانون همسان‌سازی حقوق هستند.

بر اساس قانون، دولت بعد از وصول نامه رسمی مجلس یک هفته مهلت دارد تا به اصلاح مصوبه خود اقدام کند، در غیر این صورت مصوبه دولت «ملغی‌الاثر» خواهد شد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: