جمعه ۱۴ فروردین ۱۴۰۵ | 03 - 04 - 2026

Communist party of iran

تداوم تجمع اعتراضی و مطالباتی کارگران کارخانه فولاد زرند ایرانیان

روز دوشنبه نهم مهر، شماری از کارگران کارخانه فولاد زرند ایرانیان در کرمان در مقابل ورودی این کارخانه تجمع اعتراضی برپا کردند. یکی از این کارگران در تشریح گسترده‌تر شدن اعتراض خود و همکارانش گفت:« بعد از گذشت سه روز اعتراض صنفی برای وصول خواسته‌هایمان، متاسفانه هیج مسئولی پاسخگوی مطالباتمان نیست. ما خواستار دریافت‌ کارانه یا پاداش تولید و نزدیک کردن حقوق کارگران همانند دیگر شرکت‌های فولادی هستیم.

چندین سال است ما کارگران شرکت فولاد زرند ایرانیان از مسئولان شرکت درخواست رفع تبعیض و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی داریم اما تغییری در شرایط شغلی و مزایای دریافتی ما ایجاد نشد و در نتیجه ما کارگران روز دوشنبه (نهم مهرماه) تصمیم گرفتیم با متوقف کردن فعالیت روزانه برای سومین روز دست به اعتراض صنفی بزنیم. کارگران قراردادی فولاد زرند ایرانیان ماهانه با اضافه‌کاری و سایر مزایای جانبی، مبلغی در حدود ۱۵ تا ۱٦میلیون تومان دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت اقلام مصرفی و غذایی، ناچیز است.»


این کارگر که پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود و همکارانش است، در ادامه گفت: « در حالی ما کارگران قراردادی از میزان دریافتی حقوق خود رضایت نداریم که سطح حقوق کارگران شاغل این کارخانه به نسبت کارگرانی که در سایر کارخانه‌های تولیدکننده آهن و فولاد فعالیت دارند، پایین‌تر است.»

اشتراک در شبکه های اجتماعی: