پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ | 29 - 08 - 2024

Communist party of iran

تداوم اعتراضات کارگران پیمانی نفت و گاز؛ راهپیمایی کارگران بوشهر بهمراه خانواده 

اعتراضات کارگران پیمانی نفت و گاز برای پیگیری خواسته‌های پاسخ‌نگرفته خود همچنان ادامه دارد و روز چهارشنبه ۷ شهریور کارگران پیمانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز تجمع کردند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، ضمن اعلام این خبر، در کانال تلگرامی خود افزود روز گذشته (سه‌شنبه) نیز این اعتراضات در سکوهای مختلف نفتی برگزار شد. از جمله در اقدامی بی‌سابقه کارگران شهرک‌های مسکونی جم در بوشهر همراه با خانواده‌های خود تجمع و راهپیمایی کردند و شعار “حقوق ما کم می‌شه، نفت و گاز تولید می‌شه” سر دادند. اعتراض این کارگران به گذاشتن سقف حقوق ۷۰ میلیونی و کاهش دستمزدهایشان بود.

آن‌ها خواهان آن هستند که با توجه به افزایش مداوم نرخ تورم ،سطح حقوق‌شان باید به بالای ۱۰۰ میلیون برسد. روز سه‌شنبه کارگران رسمی شاغل در پالایشگاه هفتم، هشتم و نهم مجتمع گاز پارس جنوبی. کارگران شاغل در شرکت نفت و گاز پارس کنگان (سایت ۲) (SPGC)، کارگران سکوی نصر سیری و شرکت نفت و گاز پارس در سکوی‌های ۴۰گانه شرکت نفت و گاز پارس (POGC)، شرکت نفت فلات قاره ایران، سکوی نوروز و کارکنان نفت و گاز پارس سکوی (SPQ1) نیز دست به اعتراض زدند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: