تداوم اعتراضات کارگران ارکان ثالث در پالایشگاه های گاز پارس جنوبی
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

اعتراضات کارگران ارکان ثالث در پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی تداوم یافته و براساس این گزارش که ازسوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت (ارکان ثالث) انتشار یافته، روزیکشنبه ۱۳ اسفندماه، تجمعات اعتراضی کارگران ارکان ثالث در پالایشگاههای مجتمع گاز پارس جنوبی برای پیگیری مطالباتشان ادامه یافت.
براساس این گزارشات، اعتراض این کارگران در روزشنبه ١٢ اسفندماه، گسترده بود و در برخی فازهای پالایشگاهی، کارگران از خوردن غذا و استراحت ظهر امتناع نموده و در مقابل ساختمان اداری به تجمعات اعتراضی خود ادامه دادند. اهم مطالبات کارگران ارکان ثالث پارس جنوبی عبارتند از:
- حذف کامل شرکتهای پیمانکاری واسطه تامین نیروی انسانی،
- اصلاح و اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل،
- افزایش و پرداخت بدون تبعیض مزد و مزایا و بهره مندی از رفاهیات برابر با سایر ارکان نفت و…
میباشد.
گفتنی است که، اعتراضات در نفت گسترده است. تجمعات اعتراضی کارگران رسمی در مناطق مختلف نفتی در اعتراض به تعرضات معیشتی حکومت و برای پیگیری مطالباتشان ادامه دارد.
در میان کارگران پروژه ای نفت نیز زمزمه های اعتراض بر سر عدم پرداخت بموقع دستمزد ها و بی پاسخ ماندن مطالبات معیشتی شان بر پاست.
