تجمع کارگران معدن زغال سنگ طزره سمنان در اعتراض به عدم رعایت موازین قانونی از طرف کارفرما
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز گروهی از کارگران معدن زغالسنگ طزره در مقابل ساختمان استانداری سمنان، دست به تجمع اعتراضی زدند. بر اساس این گزارش، کارگران معترض، دلیل اعتراض را گزارش عناوین شغلی جعلی از سوی پیمانکاران به تأمین اجتماعی برای پرداخت نکردن حق بیمه مشاغل سخت و زیانآور اعلام کردهاند.
در ادامه گزارش آمده است که، این کارگران که در آستانه بازنشستگی قرار دارند و به تازگی متوجه شدهاند از دهه هشتاد تا کنون در فواصل طولانی مدت حق بیمهشان با عنوان شغلی ((کارگر ساده)) پرداخت شده تا به این وسیله حق بیمه کمتری به نسبت کارگران مشاغل سخت و زیانآور پرداخت شود. با این شرایط، سازمان تأمین اجتماعی امکان بازنشستگی پیش از موعد را برای این کارگران فراهم نمیبیند و معدنچیان باید با شرایط کارگران مشاغل عادی بازنشسته شوند. برای بازنشستگی در شرایط مشاغل سخت و زیانآور، کارگران باید پنج تا ده سال بیشتر کار کنند تا به سن بازنشستگی برسند.
