تجمع کارکنان نفت فلات قاره لاوان،اخراجیهای فولاد اهواز ومعوقه مزدی ناوگان ریلی
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

روز جمعه هجدهم اسفندماه، شماری از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران شاغل در منطقه نفتی لاوان و گروهی از کارگران اخراجی پروژه زمزم ۳ مجتمع فولاد خوزستان در مقابل درب اصلی این شرکت در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع زدند. کارگران تعمیرات ناوگان ریلی نیز نسبت به تعویق حقوق و عیدی معترضند
تجمع کارکنان نفت منطقۀ لاوان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، تجمع کارکنان در محل کار کارکنان در منطقه نفتی لاوان صورت گرفته است.
حذف مدیران نالایق، حذف سقف حقوق، اصلاح کف حقوق، حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ۱۰، پرداخت بک-پی ماده ۱۰، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی و عدم دست درازی به صندوق بازنشستگی نفت از جمله مطالبات این کارگران به شمار می آید.
تجمع کارگران اخراجی پروژه زمزم3 فولاد خوزستان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جمعه هجدهم اسفندماه، گروهی از کارگران اخراجی پروژه زمزم ۳ مجتمع فولاد خوزستان در مقابل درب اصلی این شرکت تجمع کردند.
براساس این گزارش، بیش از ۱۰۰ نفر از کارگرانی که از سال ۱۳۹۸ تحت پوشش شرکت های پیمانکاری در احداث این پروژه مشغول بکار بوده اند، اکنون و در آستانه افتتاح طرح از کار اخراج شده اند.
معوقات مزدی و حقوق و عیدی کارگران واحد تعمیرات ناوگان ریلی
شماری از کارگران واحد تعمیرات ناوگان ریلی از پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود از جمله حقوق و عیدی خبر دادند.
در این گزارش به نقل از یکی از کارگران آمده است:“برای دریافت حقوق بهمن ماه و عیدی و پاداش پایان سال هنوز با مشکل روبرو هستیم و این مسئله باعث ایجاد دغدغه روحی وگرفتاریهای روزمره برای کارگران شده است.
این کارگر با بیان اینکه بهانه شرکتهای پیمانکار برای عدم پرداخت به موقع حقوق و سایر مطالبات صنفی، کمبود منابع مالی در شرکت راه آهن است، خواستار پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگران پیمانکاری بخش تعمیرات ناوگان ریلی شد و گفت: راه آهن در حد توان پرداخت حقوق و عیدی کارگران پیمانکاری را به موقع انجام دهد تا کارگران بتوانند از این طریق مشکلات معیشتی، درمان و مسکن خود را حل و فصل کنند.
