تجمع مطالباتی کارگران ارکان ثالث و پیمانکاری پالایشگاه پنجم، ششم و هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

روز یکشنبه، کارگران ارکان ثالث و پیمانکاری پالایشگاه پنجم، ششم و هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی، با تجمعات گسترده خود در این مراکز، خواستار رسیدگی فوری به مطالباتشان شدند. اهم خواست آنان :
- حذف کامل شرکتهای پیمانکاری،
- اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل،
- بهره مندی از گاز- بن کارت،
- تبدیل وضعیت مرخصی ۲ به ۲ برای کارگران پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری و…میباشد.
اعتصاب و تجمع کارگران مجتمع پارس جنوبی، پیرو فراخوانهای از پیش انتشاریافته همزمان با اعتصاب و توقف فعالیتهای شغلی خود صورت می گیرد.
کارگران پیمانی پالایشگاه پارس جنوبی، اعلام کردهاند تا زمانی که مقامات جمهوری اسلامی را به پاسخگویی در مورد وضعیتشان وادار به پاسخگویی نکنند، به اعتصاب و برگزاری تجمع اعتراضی ادامه خواهند داد. این کارگران معترض، نسبت به دستمزد پایین و شرایط فاجعهبار شغلی خود اعتراض دارند و خواستار: - اجرای طرح طبقهبندی مشاغل،
- تغییر سیستم اقماری نیروها به ١٤ روز کار و ۱٤ روز استراحت و ساماندهی وضعیت پرسنل هستند.
