تجمع اعتراضی کارگران شرکت پایانهها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

روز یکشنبه اول مهرماە، شماری از کارگران پایانهها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر مقابل این شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند. براساس این گزارش، یکی از کارگران در این خصوص گفت: « بعد از گذشت چند روز اعتراض صنفی برای وصول مطالبات، علیرغم وعدههای مسئولان، هنوز مشکلاتمان مرتفع نشده است. تبعیض و نابرابری در دستمزد، حقوق و مزایا، مشکلات خانوادگی و معیشتی زیادی برای کارگران این واحد ایجاد کرده است. چندین سال است که درخواست رفع تبعیض و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی داریم، اما با حضور پیمانکاران، تغییری در شرایط ما ایجاد نمیشود. سطح حقوق کارگران ما نسبت به کارگران سایر شرکتها در منطقه پایینتر است.»
این کارگر ادامه داد: «طی هفته گذشته چند روز اعتراض صنفی برگزار کردیم. در تجمع روز چهارشنبه، تعدادی از همکاران با فرماندار ماهشهر ملاقات کردند و او وعده پیگیری داد، اما از آن زمان هنوز اقدامی انجام نشده است. ما ناچار به ادامه مطالبهگریهای خود هستیم.»
او فهرستی از خواستهها را مطرح کرد که شامل :
- عدم اجرای تبدیل وضعیت کارکنان،
- عدم پرداخت پتروکارت،
- کسر مبالغ پاداشهای بهرهوری،
- مشکلات در پرداخت حق بیمه اجتماعی،
- عدم پرداخت اضافهکار ماه رمضان ۱٤۰۲،
- عدم اجرای مصوبات صورتجلسه ۱٤۰۱/۹/۱۵،
- عدم تحویل البسه و عینک طبق قرارداد پیمانکاری
- و عدم پرداخت هزینه تور مسافرت و سرانه ورزشی است.
