تجمع اعتراضی و مطالباتی کارکنان نفت (ارکان ثالث) در مقابل شورای نگهبان و ریاست جمهوری
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

تجمع اعتراضی کارکنان شرکتی( ارکان ثالث-پیمانکاری) دستگاه های اجرایی مقابل شورای نگهبان
این تجمع اعتراضی به صورت همزمان با تجمع اعتراضی دیگری ازکارگران ارکان ثالث سراسر کشور نیز مقابل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. این کارکنان میگویند این تجمعات تا حصول نتیجه ادامه خواهد یافت.
تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث وزارت نفت در مقابل ریاست جمهوری
کارگران ارکان ثالث وزارت نفت در مقابل ریاست جمهوری تجمع اعتراضی برپا کردند.خواستهی این کارگران «حذف شرکتهای پیمانکاری» است. حدود یکصد و پنج هزار نفر به صورت شرکتی (ارکان ثالث حجمی و غیرحجمی) در شرکتهای دولتی تابعه وزارت نفت اعم از شرکت گاز، نفت، حفاری، پالایش، پخش فرآوردههای نفتی مشغول کار هستند که درخواست همه آنها خروج شرکتهای پیمانکاری و عقد قرارداد مستقیم با وزارت نفت است.این خواسته چندین سال است که در رأس مطالبات است اما تاکنون کاری انجام نشده است.سالهاست کارگران ارکان ثالث تحت مسئولیت شرکتهای واسطهای مشغول کار هستند؛ شرکتهایی که به بهانه تامین نیرو عملا هیچ نقشی در ارائه خدمات ندارند.
مطالبات این کارگران به شرح زیر است:
اجرای فاز دوم اصلاحیه طرح طبقه بندی مشاغل با در نظر گرفتن عدالت در پرداخت بین همه کارکنان رسمی، ارکان ثالث و قراردادی؛
بهرهمندی از بن کارت و نفت کارت و استفاده از خدمات رفاهی و تسهیلات قرضالحسنه؛
عدالت در پرداخت مزد و مزایای مزدی،
یکسانسازی حقوق و مزایای کارگر ارکان ثالث با نیروی رسمی؛
تجمع اعتراضی پرسنل ارکان ثالث شرکت ملی حفاری
روز شنبه ۲۸ بهمن ، پرسنل ارکان ثالث شرکت ملی حفاری نیز درحمایت ازتجمع اعتراضی پرسنل ارکان ثالث جلوی وزارت نفت در محل کار خود دست به تجمع اعتراضی زدند.
