تجمع اعتراضی و مطالباتی سراسری پرستاران همزمان در بیش از ده (١٠) استان
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

روز شنبه ۲۸ بهمن ماه، پرستاران در چندین شهر کشور دست به تجمع اعتراضی زدند.براساس این گزارش جامعه پرستاری، در پی افزایش نابسامانی شغلی، عدم تحقق وعده های صنفی و اقتصادی داده شده به آنها از قبیل :
فقدان امنیت شغلی،
عدم پرداخت فوق العاده خاص
و متناسب نبودن هزینه تعرفه پرستاری در قیاس با تورم جاری در کشور،
معترض هستند. پرستاران می گویند: « پرستاران مانند معلمان و کارگران صنعتی وضعیت اسفناک معیشتی، اضافه کاری های زیاد، معوقات پرداخت نشده، تبعیض حاکم بر سیستم پرداخت حقوق و مزایا، و بسیاری دیگر از مشکلات را تحمل می کنند. فشار کاری شدید و مسئولیت شغلی زیاد در مقابل مشکلات معیشتی و بیمه ای که از جانب حاکمیت بر پرستاران تحمیل می شود تنها با اعتصاب و اعتراض های گسترده و حمایت های همه گروه های تحت ستم حل خواهد شد.» به این پرستاران حق مسکن پراخت نشده است و اضافهکاری و سایر معوقات خود را مطالبه میکنند.
پرستاران خواهان عدالت در تعرفهگذاری، اجرای فوقالعاده خاص، اجرای قوانین مشاغل سخت، رفع اضافهکار اجباری و پرداخت به موقع معوقات مزدی هستند. تحصن و اعتراض ادامه دار پرستاران امروز در چندین شهر از جمله در استان قم، استان البرز، اهواز، بوشهر، پرستاران استان فارس در شیراز، یزد، مشهد، پرسنل بیمارستان مدنی کرج، آبادان و … برگزار شدند.
در ماههای گذشته تجمعات زیادی از سوی پرستاران و کادر درمان در شهرهای مختلف کشور برگزار شده که همهی آنها در اعتراض به معوقات مزدی، تعرفههای ناعادلانه و عدم پرداخت فوقالعاده خاص، اجرای تمسخرآمیز قانون تعرفهگذاری خدمات پرستاری و اضافهکاریهای اجباری و مفت صورت گرفته است.
پرستاران و کادر درمان از اعتراض کف خیابان تا احضار و بازجویی!
بیش از ٧۰ تن از کادر درمان بیمارستانها و مراکز درمانی سنندج به بخش تخلفات اداری، حراست و اطلاعات سپاه سنندج احضار شدند! به گزارش رسانه های خبری کردستان، در یک هفته گذشته از روز ١٧ بهمنماه تاکنون بیش از ٦۰ تن از پرستاران و کادر درمانی به حراست دانشگاه علومپزشکی و بیش از ١۰ تن نیز به بخش تخلفات اداری یا اطلاعات سپاه سنندج احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته اند .
