تجمع اعتراضی و مطالباتی بازنشستگان فولاد، مالباختگان و خریداران مسکن ملی زنجان
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲

- بازنشستگان فولاد روز یکشنبه ١٧ در چند شهر به اعتراضات خیابانی خود ادامه دادند.
این اعتراضات با راهپیمایی و برپایی تجمعات اعتراضی در شهرهایی از جمله اصفهان، قائم شهر، اهواز و … برگزار شدند. بازنشستگان صنایع فولاد به عدم رسیدگی به مطالبات فراموش شده از سوی دولت و کارفرما معترض هستند. آنان نسبت به : - مستمری زیر خط فقر،
- عدم اجرای آییننامه و قوانین خاص فولاد،
- و نسبت به عدم اجرای تعهدات درمانی مطابق با آییننامه فولاد
اعتراض دارند. مطالبات این بازنشستگان،عبارتند از : - پرداخت کامل معوقات سال ۱٤۰۰،
- حفظ ماهیّت فولادی با تغییر مفاد پیشنویس اساسنامه صندوق بازنشستگی فولاد،
- تکمیل اجرای طرح همسانسازی بر مبنای ویژگیهای شاغل فولادی،
- رفع مغایرتهای قانونی در صندوق بازنشستگی فولاد، قبل از تعیین هر چشماندازی برای صندوق مذکور،
- بازگشت جایگاه واقعی صندوق فولاد در برنامه هفتم توسعه،
عنوان شده است. بازنشستگان فولاد از جمله در اصفهان دست به رهپیمایی زدند. آنها شعار می دادند: - عدالتی ندیدیم، فقط دروغ شنیدیم
- عدالتی ندیدیم، دیگه رای نمیدیم.
- تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت ارز فروش و خریداران مسکن ملی زنجان
روز یکشنبه ١٧ دی ماه، همچنین در تهران مالباختگان شرکت ارزفروش در برابر ساختمان دادگستری در روز دست به تجمع زدند. آنها می گویند: «امیراکبر داداشی، مدیر کلاهبردار شرکت، با همکاری نهادهای حکومتی و قوه قضائیه پول هزاران تن را برداشته و فراری شده و هیچ نهادی کاری برای احقاق حق مالباختگان نمی کند!»
در زنجان همچنین خریداران مسکن ملی در اعتراض به کارکرد مدیران کلاهبردار حکومتی، که سالهاست پول آنان را گرفته و خانهها را تحویل ندادهاند و پیوسته مبالغ بیشتری از بهای توافق شده طلب میکنند، دست به برپایی تجمع اعتراضی زدند.
