پنجشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۵ | 02 - 04 - 2026

Communist party of iran

تجمع اعتراضی هفتگی کارکنان رسمی شرکت نفت فلات قاره؛ و کارگران شرکت ذوب و احیای روی قشم 

کارکنان رسمی شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه لاوان در تجمع اعتراضی هفتگی خود اعلام کردند در صورت خارج نشدن فوق العاده‌های انگیزشی مربوط به خدمت در مناطق عملیاتی و سکوهای دریایی از شمول اجرای قانون سقف حقوق، به اعتراضات هفتگی خود ادامه خواهند داد.

به گزارش کانال تلگرامی افکار نفت، در بیانیه این کارکنان آمده است که بر اساس این اقدام ناعادلانه و مغایر با قرارداد کاری بین کارکنان و وزارت نفت، فوق‌العاده‌ها در چند سال اخیر به کارکنان پرداخت نمی‌شود. کارکنان شرکت نفت فلات قاره در منطقه عملیاتی لاوان همراه با دیگر کارکنان رسمی مناطق دیگر در هفته‌های گذشته با تاکید بر مطالبات صنفی و معیشتی خود تجمع اعتراضی برگزار کرده اند.
معترضان در تجمعات خود خواستار برکناری «مدیران بی‌کفایت»، حذف کامل سقف ‌حقوق، حذف سقف بازنشستگی و پرداخت کامل سنوات، استرداد مازاد مالیات‌ کسرشده، اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت بک‌پی آن و ادغام نشدن صندوق بازنشستگی کارکنان نفت با سایر صندوق‌های ورشکسته هستند.


کارگران شرکت ذوب و احیای روی قشم دست به تجمع اعتراضی زدند
برهمین اساس نیز به گزارش کانال اعتراض مدنی بازار، کارگران شرکت ذوب و احیای روی قشم روز پنجشنبه ۲۹ شهریور دست به برگزاری تجمع اعتراضی زدند.
آنطور که شرکت‌کنندگان در این اعتراض اعلام کرده‌اند، پایین بودن حقوق، سرویس نامطلوب غذا، عدم اجرای طبقه‌بندی حقوق، نداشتن بیمه و ندادن هزینه مرخصی استحقاقی از جمله مطالبات این کارگران است.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: