تجمع اعتراضی مشترک بازنشستگان تامین اجتماعی وکارگران فولاد به روال هر یکشنبه
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲

- تجمع اعتراضی و مطالباتی بازنشستگان تامین اجتماعی در چند شهر
بازنشستگان تامین اجتماعی روزیکشنبه ١٧ دی ماه، به برپایی تجمعات اعتراضی خود ادامه دادند. این اجتماعات در چندین شهر از جمله در : - اهواز،
- کرمانشاه،
- و شوش
برگزار شدند. این بازنشستگان می گویند که اجاره های سنگین در شرایطی که با تورم زیر ۵۰درصدی مواجه هستیم، دستمزد در ابتدای سال ۱٤۰۲ حدود ۲۷ درصد افزایش یافت، درحالی که جامعه کارگری و بازنشستگی با انبوه مشکلات در حوزه هزینه درمان، آموزش و مسکن مواجه هستند. این میزان افزایش حقوق که در حدود ۸میلیون تومان درآمد را برای کارگران فراهم میکند، در نهایت پوشش دهنده اجاره یک ماه مسکن کارگران نیز نخواهد بود.
این تجمعات در برخی از این شهرها با راهپیمایی همراه بود. بازنشستگان همچنین ضمن حمل پلاکاردهایی با مضامین اعتراضی و مطالباتی شعارهایی سر دادند. بازنشستگان شعار دادند: - دولت سرمایه دار، علیه نیروی کار
- چای دبش عالیه حساب ما خالیه
- شورای عالی کار حامی سرمایه دار
- معیشت و درمان بدتر از هر زمان
- فقر فساد گرونی بلای جان مردم
- فقط کف خیابان به دست میاد حق مان
- تجمع مشترک کارگران فولاد پارس هفت تپه و بازنشستگان تامین اجتماعی
در شوش کارگران فولاد پارس هفت تپه که در اعتصاب به سر می برند، و بازنشستگان تامین اجتماعی شوش در راستای کسب مطالبات خود، در اعتراض به تبعیض و نابرابری ها، در اعتراض به فقر و نامساعد بودن وضعیت معیشتی تجمع مشترکی برگزار کردند. در تجمع امروز در شوش، فریدون نیکوفرد کارگر بازنشسته سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در تجمع بازنشستگان و کارگران فولاد هفت تپه سخنرانی کرد.
کارگران اعتصابی فولاد فارس می گویند که سطح حقوق کارگران شاغل در مجتمع فولاد پارس نسبت به کارگرانی که در سایر کارخانههای تولیدکننده آهن و فولاد فعالیت دارند، پایینتر است. این کارگران خواستار رسیدگی به موضوع تبعیض و نیز بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی خود با اجرای طرح طبقهبندی مشاغل هستند.
