تجمع اعتراضی مردم اراک با وجود تهدید مأموران امنیتی، کارگران شهرداری سیسخت۱۳ ماه مزد معوقه
جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲

- تجمع اعتراضی شهروندان در اراک
روز سه شنبه سوم بهمن ۱۴۰۲، گروهی از شهروندان ساکن اراک برای چهارمین هفته متوالی در محوطه باغ ملی این شهر در اعتراض به مازوت سوزی در نیرگاه شازند و تداوم آلودگی هوای این کلان شهر دست به تجمع زدند.
یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا اطلاع داد: ماموران امنیتی پیش از برگزاری تجمع به فعالان محیط زیست هشدار داده بودند که در صورت برگزاری تجمع بازداشت خواهند شد. با وجود تهدیدها، گروهی از مردم معترض دست به تجمع زدند. - کارگران شهرداری سیسخت۱۳ ماه مزد معوقه
اعتراضهای پیاپی کارگران شهرداری سیسخت هم برای دریافت دستمزد معوقه کارساز نبود و آنها همچنان ۱۳ ماه دستمزد معوقه از شهرداری طلب دارند. یکی از کارگران که نامش فاش نشد به خبرگزاری ایلنا، گفت: تأخیر ۱۳ماههی حقوق در سنوات گذشته، کارگران شهرداری سی سخت را به تنگنا گشانده و باعث شده که آنها در شرایط سخت معیشتی قرار بگیرند، بهطوریکه هر یک از کارگران در تأمین مایحتاج روزانه خود ناتوان شدهاند. به گفته او مسئولان استان کهکیلویه و بویراحمد از وضعیت معیشتی کارگران باخبرند اما پیگیر حقوق معوقه آنها نیستند. یک کارگر دیگر هم در انتقاد از اعضای شورای اسلامی شهر از مسئولان شهرداری خواست حداقل چارهای برای پرداخت بخشی از دستمزد معوقه کارگران در ماههای پایانی سال بیاندیشند. او گفت که شهرداری سیسخت به دلیل عدم حمایت مسئولان استانی برای تامین مالی با مشکل روبرو است. ۸۰ کارگر با قرارداد مستقیم در شهرداری سیسخت مشغول به کارند.
