یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ | 18 - 08 - 2024

Communist party of iran

تجمع اعتراضی متاضیان مسکن طرح زعفرانیه بیرجند نسبت به بلاتکلیفی مقابل استانداری خراسان جنوبی

متاضیان مسکن طرح زعفرانیه بیرجند برای اعتراض به بلاتکلیفی مقابل استانداری خراسان جنوبی تجمع کردند.
نماینده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در اراضی زعفرانیه بیرجند در حاشیه این تجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: « پروژه نهضت ملی مسکن در اراضی زعفرانیه با ۲۰۷۲ واحد از ۲۰ آذر ۱٤۰۱و با قرارداد ۲ ساله شروع شده است.اعضای این پروژه از اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند که با قرض و تحمل فشار مالی طی دوسال برای واحد های دو خوابه مبلغ ۵۱۰ میلیون و واحد‌های سه خوابه٦۸٦ میلیون تومان پرداخت کرده اند.

به گفته مدیر کل راه و شهر سازی خراسان جنوبی (۹۰تا ۱۰۰درصد) اعضای این پروژه بطور کامل مبالغ درخواستی را واریز و بانک های عامل هم با توجه به پیشرفت پروژه،۷۰ درصد از وام را واریز کرده اند. سوال ما این است که چرا پروژه در مهلت مقرر تحویل نمی شود و به گفته مشاور پروژه ۶ ماه تمدید خواهد شد که علاوه بر وام به مرحله سود مشارکت هم خواهد رسید.»


یکی از تجمع کنندگان و معترضان هم با اعلام نا رضایتی از مسئولان و عدم نظارت بر پیمانکاران پروژه نهضت ملی مسکن زعفرانیه که به متقاضیان اعلام کرده باید مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان دیگر هم تا دهه فجر امسال واریز کنید، از مسئولان استان سوال کرد که چرا قیمت مسکن ملی در استان خراسان جنوبی با سایر استانها متفاوت است؟


چرا در واگذاری پروژه ها به انبوه سازان (در ابتدای شروع بکار) مناقصه برگزار نشده و پروژه به برخی افراد و شرکتهای خاص واگذار شده است؟
یکی دیگر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن زعفرانیه که در یکی از واحدهای صنعتی استان مشغول بکار است و بگفته خودش ماهانه ۱۳ میلیون تومان حقوق دریافت می کند هم گفت:« با مشکلات فراوانی توانستم در این مدت یکسال و نیم مبلغ ۵۱۰ میلیون تومان را برای خرید یک واحد دو خوابه پرداخت کنم، به امید اینکه تا پایان سال واحدم را تحویل بگیرم و از اجاره نشینی خلاص شوم.»

اشتراک در شبکه های اجتماعی: