پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ | 29 - 08 - 2024

Communist party of iran

تجمع اعتراضی در تهران به‌ دلیل گیر ماندن600کامیون حامل سوخت ایرانی در افغانستان

صدها کامیون ایرانی حمل سوخت در افغانستان متوقف شده‌اند. اتاق تجارت و صنایع افغانستان هم به بی‌بی‌سی گفته که دلیل توقف این کامیون‌ها کیفیت پایین سوخت وارداتی از عراق است.


طی دو روز گذشته شماری از همکاران و اعضای خانواده‌های رانندگان ایرانی در تجمعی اعتراضی در تهران در برابر ساختمان اداره گمرک خواهان حل این معضل و بازگشت راننده‌های ایرانی نزد خانواده‌هایشان شدند. آنها می‌گویند که بیش از سه ماه است در افغانستان گرفتار مانده‌اند. یکی از این راننده‌ها با فرستادن پیامی به بی‌بی‌سی نوشته است: از تاریخ ٢٠ خرداد ماه تا کنون که ۶ شهریور ماه است، ۶٠٠ دستگاه کامیون حمل سوخت در چنگال طالبان اسیریم.

از عراق گازوییل بار زدیم، آوردیم، مرز ماهی‌رود (میل ٧٨). طالبان اجازه نمی‌دهند بارها را خالی کنیم. اجازه برگشت هم نداریم. به تمام ادارات و گمرکات و راهداری ایران نامه زدیم، فایده ندارد. حالا دو روز است خانواده‌ها در گمرک و راهداری تجمع کردند و به آنها اجازه داده نمی‌شود جلو سفارت افغانستان در تهران تجمع کنند. جوانمرد قصاب، مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان، با تایید اینکه علت توقف و معطلی این کامیون‌ها کیفیت پایین سوخت عراقی است، در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: در بحث ترانزیت سوخت به افغانستان با مافیایی طرف هستیم، مافیایی که هم کشور ما و هم افغانستان را سر کار گذاشته‌اند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: