سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 23 - 04 - 2024

Communist party of iran

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای رشت و کرمانشاه!

بنا به مستندی که در شبکەهای اجتماعی به نمایش درآمده، بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای رشت و کرمانشاه تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع این بازنشستگان در اعتراض به عدم افزایش حقوق مصوبه شورایعالی کار می‌باشد. این تجمع روز یکشنبه ٩ مردادماه،  برگزار گردید.

– بازنشستگان تامین اجتماعی رشت در برابر اداره کل تامین اجتماعی استان تجمع کرده و شعار می‌دادند:

– “توپ تانک فشفشه مخبر باید کشته شه”

– “فلسطین رو رها کن فکری به حال ما کن”

– “نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران”

– بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاه نیز با تجمع در برابر اداره تامین اجتماعی این استان خواستار پاسخگویی مقامات دولتی شدند. در این تجمع یک خانم کارگر در سخنرانی خود خواستار افشای دروغ‌های مقامات دولتی به بازنشستگان شد وهمچنین از مسئولین خواستار رسیدگی به وضعیت وخیم معیشتی آنها شد.

– خواسته اصلی بازنشـستگان تـامین اجتماعی، افزایش حقوق بر مبنای مصوبات شورای عالی کار می‌باشد. دولت رئیسی در چند ماه گذشته چندین بار وعده محقق کردن خواسته‌های بازنشستگان را داده، اما هیچ اقدامی برای محقق کردن آن انجام نداده است. صندوق‌های بازنشستگی سال‌هاست، وارد بحران شده اما مقامات دولتی سعی در پنهان کردن آن داشتند. از میان ۱۸ صندوق بازنشستگی در کشور اغلب آنها درگیر چالش‌های متعدد برای تامین منابع مالی خود هستند. دراین میان ۴ صندوق به صورت کامل توانایی پرداخت حقوق بازنشستگان خود را ندارند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: