تجمع اعتراضی افراد دارای معلولیت درمقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی
دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳

روز یکشنبه ٦ آبانماه، جمعی از افراد دارای معلولیت در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه در تهران دست به تجمع زدند. بر اساس این گزارش، آنها پیش از این تجمع، چند ساعت مقابل مجلس حضور داشتند و با شاهرخ رامین، نماینده دماوند، صحبت کردند. تجمعکنندگان خواستار ملاقات با غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون تلفیق، بودند، اما موفق به دیدار نشدند و ملاقات آنها به روزهای آینده موکول شد.
این افراد به افزایش ۲۰ درصدی مستمری و وجود ردیف ۲ بند پ تبصره ۱۲ در لایحه برنامه بودجه معترض هستند. آنها همچنین به معوقات حق پرستاری و عدم اجرای هشت ماهه مصوبه کمک هزینه معیشتی معترضند و از سازمان برنامه و بودجه خواستند تا بودجهی لازم را برای اجرای این حقوق در نظر بگیرند. شهروندان دارای معلولیت اعلام کردند: « افزایش ۲۰ درصدی مستمری در شرایط تورمی و با سبد معیشت بالای ۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان توهین به معلولان است. ۱،۲۰۰،۰۰۰ تومان نمیتواند حداقل هزینههای زندگی را تأمین کند.»
معترضان همچنین به عدم اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان اشاره کردند که دولت را ملزم به تأمین کمک هزینه معیشت برای افراد دارای معلولیت میکند. در بیانیه تجمعکنندگان آمده است: «ما نه سیاسی هستیم و نه حامی حزبی؛ اگر ماده ۲۷ بهطور کامل اجرا شود، هیچگاه تجمع نخواهیم داشت!»
