تجمع اعتراضی آتشنشانان در زنجان از جانب کارفرمای شهرداری جواب منفی گرفت
دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

روز یکشنبه ٢٥ شهریورماە، شماری از آتشنشانان زنجان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان استانداری زنجان دست به تجمع زدند. آنها در این تجمع خواستار اجرای صحیح قانون در خصوص حقوق، مزایا و احقاق حق ضایعشده خود شدند.
رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان در این خصوص گفت : « باید توجه داشت هرگونه تغییر در حقوق و مزایای آتشنشانان باید مبنای قانونی داشته باشد و شهرداری نمیتواند بدون مصوبه قانونی حتی یک ریال افزایش حقوق داشته باشد چون تصرف در اموال عمومی است و جرم محسوب میشود. حقوق پرداختی به آتشنشانان بهغیر از استان تهران که قانون خاص خود را دارد، در سایر استانها یکسان است. شهرداری زنجان نهایت همکاری را با این سازمان دارد و پرداختیها و اضافهکاریهای این سازمان به موقع پرداخت میشود.هرگونه تغییر در افزایش حقوق تنها با مجوز مراجع بالادستی امکانپذیر بوده و از عهده شهرداری خارج است.»
