پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ | 29 - 08 - 2024

Communist party of iran

تجمعات اعتراضی و اعتصاب کارکنان و کارگران درعسلویه، اراک، ایلام، ارومیه و طبس

تجمع اعتراضی کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی
روز چهارشنبه ۷ شهریورماه، جمعی از کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در پالایشگاه های دهم، یازدهم و دوازدهم در عسلویه، در محل کار خود دست به تجمع زدند. این کارکنان به مقررات نظام دستمزد معترض اند و خواستار اصلاح آن در رابطه با سقف دستمزد هستند.


تجمع کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در ایلام روز چهار شنبه گروهی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل استانداری این شهرستان دست به تجمع زدند.
اصلاح تعرفه‌گذاری و ثبت خدمات پرستاری به نام پرستاران، اجرای صحیح قانون بهره وری و حذف اضافه‌ کار اجباری از جمله مطالبات این پرستاران به شمار می آید.


تجمع اعتراضی کارگران کارخانه واگن پارس اراک روز چهار شنبه شماری از کارگران کارخانه واگن پارس اراک در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل این مجموعه دست به تجمع زدند.
جمعی از کارگران معترض در گفتگو با ایلنا اعلام کردند که امروز از ابتدای صبح جلوی در کارخانه جمع شدند و سرکار حاضر نشده اند.
این کارگران مطالبات خود را بهبود دستمزد، افزایش مزایای مزدی، رفع تبعیض و اصلاح ساختار مدیریتی کارخانه عنوان کردند و معتقدند با کارگران به صورت شایسته برخورد و رفتار نمی‌شود.


تجمع اعتراضی نیروهای پیمانکاری مخابرات آذربایجان شرقی و غربی
روز چهارشنبه ۷ شهریور ماه، شماری از نیروهای پیمانکاری مخابرات آذربایجان شرقی و غربی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، دست به تجمع زدند.
بر اساس این گزارش، تجمع این کارکنان به دلیل عدم واریز حق بیمه و حقوق خود صورت گرفته است. این نیروها می‌گویند: تأخیر در پرداخت حق بیمه باعث می‌شود تأمین اجتماعی از ارائه‌ی خدمات درمانی به ما و خانواده‌هایمان سرباز بزند که و ما مجبوریم از جیب خودمان برای درمان هزینه کنیم. حتی با وجود انجام کار زیاد، حقوقمان از نیروهای رسمی بسیار کمتر است و تأخیر در پرداخت این حقوق ناچیز، سبب ایجاد مشکلاتی از جمله تأخیر در پرداخت اقساط بانکی و ناتوانی در تأمین هزینه‌های ضروری زندگی شده است.
همچنین، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، عدم پرداخت حق سنوات و مانده مرخصی و معوقات خودرو (هزینه وسیله نقلیه برای رفت و آمد به مأموریت) از دیگر موضوعات مورد اعتراض این نیروها است.


تجمع نیروهای شرکتی شهرداری ایلام
شامگاه سه شنبه ششم شهریورماه، گروهی از نیروهای شرکتی شهرداری ایلام در مقابل اداره نقلیه شهرداری این شهرستان، دست به تجمع اعتراضی زدند.
نیروهای شرکتی شهرداری ایلام به مدت چهار ماه‌ است‌ که هیچ گونه قرارداد، بیمه و حقوقی از طرف شهرداری ایلام دریافت نکرده اند.


تجمع اعتراضی کارگران شهرداری طبس
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز چهارشنبه شماری از کارگران شهرداری طبس دست به تجمع زدند.
این کارگران به عقب افتادن حقوق خود توسط شرکت پیمانکاری اعتراض دارند.


اعتصاب کارگران معدن سامان کاوش در طبس
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز چهارشنبه شماری از کارگران شاغل در معدن سامان کاوش واقع در طبس، در اعتراض به دستمزد پایین دست از کار کشیدند و اعتصاب کردند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: