تاکید سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درپرداخت پاداش عدم تصادف رانندگان
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲

- چرا پاداش عدم تصادف رانندگان پرداخت نمیشود؟
هرساله برای رانندگانی که در طول یکسال تصادف نداشته و از بیمه شخص ثالث اتوبوس به جهت مقصر بودن استفاده ننموده مبلغی را به عنوان پاداش عدم تصادف در نظر گرفته و این مبلغ با فیش حقوقی مهرماه پرداخت میشد. هر چند در گذشته نیز شاهد تأخیراتی بودیم، ولی گویا امسال به لطف مدیران و معاونین ناکارآمدتر و بی تجربه تر این پاداش نیز به مطالبات معوق پیوسته تا مطالبات رانندگان انباشتگی بیشتری داشته باشد.
با و جود اینکه ۱۰ ماه از سال جاری میگذرد اما هنوز پاداش عدم تصادف رانندگانی که در سال ۴۰۱ تصادف نداشته اند پرداخت نشده است. پاداش عدم تصادف به رانندگان خطوط به شرط عدم تصادف در طول یکسال پرداخت میگردد و مبلغ آن در سال گذشته ۷۰۰ هزار تومان بود.
پاداش عدم تصادف سالهاست که به رانندگان پرداخت میشود و البته انگیزه مدیریت از پرداخت پاداش عدمتصادف تخفیف شرکت های بیمه برای بیمه کردن خودرو به دلیل عدم تصادف در طول یکسال میباشد و با توجه باینکه هزینه بیمه اتوبوس بالاست بنابراین مبلغ قابل توجهی میشود. علاوه بر این اتوبوسی که تصادف نمیکند دائما در خط در حال کار است، اما به دلیل تصادف اتوبوس از خط خارج و به مدت یک و یا دو هفته متوقف میشود.
مدیریت و مسئولان ناکارآمد شرکت واحد با رویکرد چند سال اخیر در رابطه با حذف انواع دریافتی رانندگان و دیگر کارگران، پرداخت پاداش عدم تصادف را به تاخیر طولانی انداخته است تا بلکه نظیر طرح طبقه بندی مشاغل، لباس فرم، کاپشن و غیره موفق به قطع پرداخت پاداش عدم تصادف گردد.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به مدیریت تاکید میکند پرداخت مطالبات رانندگان و دیگر کارگران را جزو وظایف اصلی کاری خود در نظر بگیرد و از معاونین خود بخواهد این پرداختی ها را در اسرع وقت و در اولین فرصت انجام دهند.
چاره کارگران وحدت و تشکیلات
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
۱۸ دی ۱۴۰۲
