بیش از چهل هزار (٤٠٠٠٠ ) دانش آموز بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳

حسن بروشکی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، از شناسایی بیش از( ٤۰،۰۰۰ )هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در این استان خبر داد. براساس این گزارش ، بیش از ٤۰،۰۰۰ دانش آموز که همگی در مقطع ابتدایی از تحصیل بازمانده اند، شناسایی شده اند، او اظهار داشت که این آمارهای مشمول کودکان بازمانده از تحصیلی که فاقد شناسنامه هستند، نمیشود.
به گفته بروشکی، این کودکان ٦ تا ۱۱ سال عمدتا به دلیل فقر مطلق برای پسران و یا ساختارهای فرهنگی و اجتماعی برای دختران، از مدرسه جا میمانند.
در سال تحصیلی ۱٤۰۳-۱٤۰۲، حدود ۲۱٦٠٠٠، کودک بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی در کل کشور شناسایی شده اند که از این میزان، تنها برای حدود ۳۱،۰۰۰ دانش آموز امکان تحصیل فراهم شده است.
بر اساس این گزارش، عمده بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان دختران هستند که به دلیل ازدواج زوهنگام و مسائل فرهنگی اجازه ادامه تحصیل به آنها توسط خانوادهها داده نمیشود و اشتغال پسران و دوری مدرسهها در روستاها برای دانش آموزان نیز از دیگر دلایل افزایش بازماندگان از تحصیل به شمار میرود.
