چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ | 28 - 08 - 2024

Communist party of iran

بیست و هشتمین روز اعتصابات سراسری پرستاران

روز سەشنبه ٦ شهریورماه، نیز در شهرهای مختلف کشور شاهد تجمعات اعتراضی پرستاران بودیم از جمله در: – –
تهران، کرمانشاه، اصفهان، یزد، همدان، ایلام، بوشهر، نیشابور، بندرعباس. پرستاران خواهان تحقق فوری همه مطالبات خود هستند.

  • در تهران
    پرستاران شعار میدادند: «فکر میکنید امروزه قرار ما هر روزه».
  • در یزد
    پرستاران بیمارستان‌های رهنمون، صدوقی و افشار مجددا دست به تجمع زدند. پرستاران پلاکاردی علیه اضافه‌کاری اجباری و حق فوق‌العاده خاص و سختی کار در دست داشتند.
  • در همدان
    پرستاران در مقابل استانداری تجمع کردند.
  • در بندرعباس
    پرستاران در تجمع خود در مقابل استانداری شعار میدادند: « وعده وعید نمیخوایم ما حقمونو میخوایم.»
  • در بوشهر
    نیروی انتظامی تلاش کرد تجمع کادر درمان اورژانس ۱۱۵ را به هم بزند و پرستاران با شعار «پرستار میمیرد ذلت نمیپذیرد» عکس‌العمل نشان دادند.
  • در ایلام
    کادر سلامت دانشگاه علوم پزشکی در مقابل استانداری تجمع کردند
  • و در کرمانشاه
    کادر سلامت دانشگاه علوم پزشکی تجمع بزرگی برپا کردند و با شعار: « وعده وعید کافیه سفره ما خالیه،» سفره‌ای خالی را به نشانه فقری که حکومت به آنها تحمیل کرده است روی زمین پهن کرده و پلاکاردهای متعددی حول خواست‌های خود در دست داشتند.
  • در اصفهان و نیشابور
    پرستاران بیمارستان‌هایی در اصفهان و نیشابور نیز امروز دست به تجمع اعتراضی زدند.

گفتنی است که، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت قبلا گفته است : « بخش اول مطالبات پرستاران پرداخت شده است.» منظور از مطالبات بخشی از طلب پرستاران است که یک سال است عقب افتاده و حالا بخشی از آن را قرار است بپردازند. او گفته است که: «بحث اضافه حقوق مربوط به آینده است». اما پرستاران در بیانیه‌های خود تاکید کرده‌اند که همه خواست‌های آنها از فوق‌العاده خاص و تغییر در روش اجرای قانون تعرفه‌گذاری تا لغو اضافه کاری اجباری و افزایش حق اضافه کاری داوطلبانه به حداقل ۱۰۰ هزار تومان در ساعت، اجرای کامل و بدون قیدوشرط قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور با ۲۰ سال سابقه، اجرا و صدور احکام فوق‌العاده خاص با ضریب ۳ و تعیین دقیق منابع مالی آن از سوی مجلس و سازمان برنامه‌وبودجه، لغو قراردادهای ظالمانه و بازگرداندن پرستاران اخراجی، باید فورا عملی شود. وعده وعید جواب آنها نیست. پرداخت معوقه‌های آنها تنها گوشه‌ای از مطالبات متعدد آنها است.
پرستاران علاوه بر این مطالبات، خواهان آزادی اعتراض و تجمع و آزادی فوری همکارانی هستند که در روزهای گذشته در شهرهای اراک، مشهد و تهران دستگیر شده‌اند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: