جمعه ۱۴ فروردین ۱۴۰۵ | 03 - 04 - 2026

Communist party of iran

بیانیه کانون صنفی معلمان مازندران در اعتراض به اخراج اسماعیل عبدی از آموزش و پرورش

کانون صنفی معلمان مازندران به دنبال اخراج اسماعیل عبدی، فعال صنفی معلمان و زندانی سیاسی پیشین از آموزش و پرورش، این حکم را “ناعادلانه” خواند و علیه آن بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه که روز ۵ شنبه ۲۶ مهر در کانال تلگرامی این کانون آمده، نوشته شده: «واقعیت آموزش در کشور ما، واقعیت دردناکیست که متاسفانه فقط و فقط نیروهای ایدیولوژیک و سیاسی بر این نهاد چنبره انداخته‌ و تحت فرمان عوامل حکومتی هستند و بدون هیچ بن‌مایه‌ای، با نمایش پوپولیستی سعی در نشان دادن بهبود اوضاع دارند.

کانون صنفی معلمان مازندران ضمن اشاره به این که معلمان تحول‌خواه زمان بسیار درازیست که به این امر پی‌ برده و هزینه‌های گزافی بابت آن پرداخت کرده‌اند، افزود: اسماعیل عبدی  دغدغه‌ای جز ارتقای آموزش در‌ سر ندارد. این همه عمر خود را پشت میله‌های زندان گذراند تا بگوید نمی‌توان معلم را دست ‌به ‌سر و با تهدید، مطیع کرد.
در این بیانیه همچنین آمده: قرار نیست و نخواهد بود کسی که به دیگران علم می‌آموزد، تابع افکار کسانی شود که بویی از تحول‌خواهی و روشنگری نبرده‌اند.


کانون صنفی معلمان مازندران ضمن محکوم کردن اخراج عبدی از آموزش و پرورش تاکید کرد: ما خواستار بازگشت این معلم با جسارت و زخم خورده به کلاس هستیم تا آبشخوری برای رفع نیازهای این نسل تشنه به آگاهی باشد.
اسماعیل عبدی در طول سال‌های گذشته بارها بازداشت و به زندان محکوم شده است. او آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ به قید وثیقه از زندان کچویی کرج آزاد شد.
عبدی ۱۴ مهر و همزمان با روز جهانی معلم خبر داد که با رای هیات تخلفات اداری آموزش و پرورش تهران، بعد از ۲۴ سال خدمت و پس اینکه ۸ سال زندانی بوده، از حرفه معلمی اخراج شده است.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: