سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 23 - 04 - 2024

Communist party of iran

بیانیه پلنوم کمیته مرکزی کومه له: نسل کشی و جنایت جنگی دولت اسرائیل علیه مردم فلسطین

سه هفته است که دولت نژادپرست و اشغالگر اسرائیل با توجیه مقابله با خطر سازمان ارتجاعی حماس مردم بی دفاع فلسطین در نوار غزه را زیر آتش بمبارانهای سنگین و بدون وقفه  قرار داده و یکی از بزرگترین جنایات جنگی تاریخ در جلو چشم جهانیان در حال وقوع است. در جریان این بمباران ها تاکنون بیش از ۷۰۰۰ نفر و در میان آنها ۲۸۰۰ کودک جان خود را از دست داده اند و بیش از ۱۸۰۰۰ هزار نفر زخمی شده، ۴۰ درصد از خانه های مردم آسیب دیده و یا ویران گشته و یک میلیون نفر آواره شده اند. این کشتار جمعی فلسطینی ها در حالی جریان دارد که نوار غزه در محاصره کامل قرار گرفته، جریان برق آن قطع شده و ساکنان آن برای تأمین آب آشامیدنی و مواد غذایی و دارو به شدت در مضیقه هستند. به علت نبود سوخت یک سوم بیمارستانها و مراکز درمانی بکلی تعطیل شده و در بیمارستانهای دیگر نیز فقط بخش اورژانس قادر به ارئه خدمات می باشند. کمبود امکانات و تجهیزات جراحی پزشکان را در موقعیتی قرار داده که مجبورند هر لحظه دست به انتخاب بزنند که در میان زخمی ها کدامیک زنده بماند. تحت این شرایط ادعای ارسال کمک های انسان دوستانه و اعزام چند کاروان محدود امدادی برای بیش از دو میلیون نفر که در معرض فاجعه انسانی قرار گرفته اند، یک فریب بزرگ بیش نیست. دولت نژادپرست نتانیاهو در حالی بر طبل ادامه این جنایات جنگی می کوبد و آزادی گروگانهای اسرائیلی و تسلیم شدن حماس را پیش شرط قطع بمبارنها قرار داده است که خودش بیش از دو میلیون نفر از مردم غزه را به گروگان گرفته و هر شبانه روز صدها نفر از آنان را به قتل می رساند.

دولت های آمریکا، بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان و ایتالیا و … با حمایت بدون قید و شرط از دولت اسرائیل و مخالفت با پیشنهاد آتش بس، در این جنایت جنگی و به راه انداختن حمام خون در نوار غزه شریک هستند. این دولت های سرمایه داری و رسانه های وابسته به آنها با حذف و نادیده گرفتن زمینه های تاریخی منازعه دولت نژادپرست اسرائیل با ملت فلسطین، عملیات حماس در هفتم اکتبر را بانی اصلی این جنگ و بحران معرفی کرده و به بهانه مقابله با خطر حماس دست دولت اسرائیل را برای این نسل کشی آشکار باز گذاشته اند. این در حالی است که دولت اشغالگر اسرائیل طی این سالها تمام قوانین “”جنگ متمدنانه جهان آزاد سرمایه داری”” و کلیه قطعنامه های سازمان ملل در مورد تشکیل دولت فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی  را زیر پا گذاشته است.


در این تردیدی نیست که این موج جدید جنایات جنگی دولت اسرائیل علیه مردم غزه بعد از عملیات گروه ارتجاعی حماس علیه ارتش اسرائیل و کشتار فجیع شهروندان اسرائیلی در هفتم اکتبر آغاز شد، اما جنگ و اشغالگری دولت اسرائیل علیه مردم فلسطین پیشینه ای طولانی و خونین دارد. ارتش تا دندان مسلح اسرائیل در همین سال جاری میلادی بیش از ۲۰۰ نفر از مردم فلسطین را در کرانه باختری کشته و صدها نفر را زخمی کرده است. دولت اسرائیل ۱۶ سال است که بیش از دو میلیون نفر از ساکنان نوار غزه را به محاصره در آورده، با اعمال سیاست مشت آهنین زندگی فاجعه باری را به آنها تحمیل کرده و طی این مدت چندین بار به بهانه موشک پراکنی حماس و سازمان جهاد اسلامی مردم این باریکه را بمباران کرده و هر بار شمار زیادی را به خاک و خون کشیده است. دولت نژاد پرست اسرائیل بیش از ۷۰ سال است که با حمایت مالی و تسلیحاتی دولت آمریکا و دیگر متحدینش در اروپا، با جنگ افروزی و میلیتاریسم و شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی بدون وقفه سیاست اشغالگرانه خود را پیش برده است. دولت اسرائیل همه این جنایات و اشغالگری ها را با هدف دروغین تأمین امنیت برای مردم اسرائیل توجیه می کند، این در حالی است که امنیت مردم اسرائیل بدون “صلح پایدار” و “صلح پایدار” بدون پایان دادن به اشغالگری و به رسمیت شناختن حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین هایشان و بدون به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین و حق تشکیل دولت مستقل تأمین نمی گردد.


سازمان اسلامی حماس که دولت اسرائیل با توجیه مقابله با خطر تروریسم آن سازمان جنایات جنگی برنامه ریزی شده علیه مردم فلسطین را پیش می برد، در عالم واقع محصول سیاست آپارتاید نژادی و اشغالگری های دولت اسرائیل است. اگر اشغالگری با مشت های آهنین زمینه های عینی افراطی گری و شکل گیری حماس در سال۱۹۸۷ اندکی بعد از انتفاضه اول را بوجود آورد، حمایت های ضمنی دولت اسرائیل و ایجاد تسهیلات برای کمک رسانی به این سازمان به منظور مقابله با نیروهای چپ و ترقی خواه در جنبش فلسطین موجبات تقویت و بال و پر گرفتن آن را فراهم کرد. در واقع جریان ارتجاعی حماس از یک سو از سیاستهای مماشات جویانه و فساد نهادینه شده در حکومت خودگردان محمود عباس و از سوی دیگر از همان نیرویی تغذیه می کند که سیاست آپارتاید نژادی و اشغالگرانه دولت اسرائیل برایش پرورده کرده است. دولت نژادپرست نتانیاهو هم از افراطی گری، نفرت افکنی کور مذهبی و تروریسم حماس برای توجیه این جنایات جنگی تغذیه می کند.


امروز جنایات جنگی علیه مردم فلسطین و حمام خونی که در غزه به راه افتاده است افکار عمومی بشریت آزادیخواه و برابری طلب در سراسر جهان را علیه دولت اشغالگر و نژادپرست اسرائیل برانگیخته است. زیر فشار این جنبش جهانی علیه جنایات جنگی دولت اسرائیل که خاورمیانه را نیز فرا گرفته است حکومت های ارتجاعی منطقه مانند اردن، مصر، عربستان، قطر و عراق و … ریاکارانه سنگ دفاع از مردم فلسطین را به سینه می زنند. در این میان اردوغان فاشیست و دولت ترکیه که در همین سه هفته اخیر و در سایه سکوت رسانه ها صدها زیر ساخت خدماتی در کردستان سوریه را بمباران کرده و صدها نفر از مردم کردستان را کشته و زخمی کرده با ریختن اشک تمساح برای مردم فلسطین درس اخلاق “جنگ قانونمند” را برای نتانیاهو دیکته می کند. این حکومت های سرمایه داری که بر دریایی از ثروت و سامان این جوامع چنگ انداخته و مسبب فقر و محرومیت و بی حقوقی کارگران و فرودستان هستند، طی این سالها هیچ فرصتی را برای عادی سازی مناسبات با دولت اسرائیل و بند و بست با آمریکا در راستای منافع خود و علیه منافع مردم ستمدیده فلسطین از دست نداده اند.


سران رژیم جمهوری اسلامی این روزها تلاش می کنند به بهانه جنایت جنگی دولت اسرائیل و حمایت دولت های آمریکا و اروپا از این جنایات و با دروغ پردازی در مورد دفاع از مردم فلسطین علاوه بر تعقیب اهداف منطقه ای، افکار عمومی را از ابعاد فقر و فلاکت اقتصادی و مصائب اجتماعی و جنایاتی که روزانه علیه مردم ایران انجام می دهند را به انحراف بکشانند. اما بر کارگران و مردم ایران پوشیده نیست که سیاستهای جمهوری اسلامی نه در خدمت منافع مردم فلسطین، بلکه در خدمت منافع دولت اسرائیل و سازمان حماس قرار دارد. طی این سالها حمایت های مالی و تسلیحاتی رژیم اسلامی از حماس این فرصت را برای دست راستی ترین احزاب در داخل اسرائیل فراهم آورده تا با بزرگ نمایی خطر حماس و رژیم جمهوری اسلامی اهرم های قدرت سیاسی و نظامی را در دست بگیرند. آنها با دستاویز قرار دادن مواضع حماس، رژیم جمهوری اسلامی، حزب الله در لبنان و دیگر گروههای تروریست اسلامی کارگران و مردم طرفدار صلح در اسرائیل و فلسطین را سرکوب کرده اند. حاصل سیاستهای ارتجاعی رژیم جمهوری اسلامی در حمایت از جریان های تروریسم اسلامی در منطقه تبدیل شدن کشورهای حوزه خلیج به زرادخانه سلاح های آمریکایی و غارت  درآمدهای نفتی این کشورها توسط دولت آمریکا و سایر دولتهای غربی بوده است.


امروز در حالی که دولتهای آمریکا، آلمان، بریتانیا، فرانسه و … به نشانه همبستگی با دولت اسرائیل پرچم این دولت را بر کاخ ها و بناهای حکومتی برافراشته اند و با حمایت بی قید و شرط از سیاستهای نژادپرستانه نتانیاهو دست او را در جنایت جنگی علیه مردم غزه باز گذاشته اند، اما در جبهه مقابل یک جنبش عظیم توده ای در همبستگی و در دفاع از آزادی فلسطین با خواست پایان فوری جنگ، قطع فوری بمباران ها و ارسال فوری کمک های انسانی به نوارغزه به میدان آمده است. توده های معترض بی صبرانه خواهان پایان دادن به جنایات جنگی دولت اشغالگر اسرائیل هستند. این جنبش همبستگی جهانی تغییر توازن قوا به نفع مبارزه حق طلبانه و آزادیبخش کارگران و ملت ستمدیده فلسطین و دور زدن برتری قدرت نظامی دولت اسرائیل را در چشم انداز قرار داده است. این جنبش همبستگی را باید تقویت کرد. کارگران و مردم مبارز ایران باید به این جنبش جهانی و آزادیخواهانه بپیوندند. حمایت رژیم جمهوری اسلامی از حماس و کارنوال های حقیرانه ای که در دفاع از این جریان به راه می اندازد، نباید کارگران و توده های معترض در ایران را از همبستگی با کارگران و مردم ستمدیده فلسطین و جریان های ترقی خواه و ضد جنگ و اشغالگری در اسرائیل دچار تردید و سردرگمی کند. کارگران و فرودستان هر جا که هستند، در فلسطین، اسرائیل و ایران و … قربانی نظام سرمایه داری هستند. کارگران و مردم آزادیخواه ایران با سرنگونی انقلابی رژیم جمهوری اسلامی می توانند یکی از مهمترین پایگاه های اسلامی سیاسی و تروریسم در خاورمیانه و جهان را نابود کرده و زمینه را برای رشد و تقویت جنبش های رادیکال و رهایی بخش در فلسطین و کل منطقه فراهم آورند. کارگران و مردم ستمدیده فلسطین برای عبور از این اوضاع فاجعه بار راهی جز سازماندهی مبارزات توده ای و اتحاد و همبستگی با کارگران و نیروهای آزادیخواه و جریان های انقلابی در اسرائیل و تحکیم همبستگی با نیروهای ترقی خواه در سطح جهان جهت مبارزه بر علیه رژیم نژادپرست اسرائیل و طرد جریانات مرتجع اسلامی پیش رو ندارند.


سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد حاکمیت شورایی مردم در کردستان


پلنوم پنجم کمیته مرکزی کومه له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران

۵ آبان ۱۴۰۲

۲۷ اکتبر ۲۰۲۳

اشتراک در شبکه های اجتماعی: