سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ | 08 - 10 - 2024

Communist party of iran

بیانیه‌ دوم: جمعی از سوسیالیست‌های کردستان؛ تبلیغات و پروپاگاندای ارتجاع محور مقاومتی و فاشیسم اسرائیلی را افشا کنیم!

پروپاگاندا و تبلیغات جنگی در شرایط زمانی و مکان مشخص معنا می‌یابد.‌ ابتدا مثالی در این مورد بیان می‌کنیم. اگر در بحبوحه‌ی جنگ یک روزنامه‌ی کثیرالانتشار و سراسری عکس نوجوانی‌ را در حالیکه نیروهای دشمن را به اسارت گرفته در صفحه‌ی اول چاپ کند، چنین اقدامی در زمره‌ی تبلیغات جنگی قرار می‌گیرد. در واقع چنین عکسی در وسط آتش جنگ جوانان و نوجوانان را تشویق می‌کند که از افتخار و به اسارت گرفتن دشمن جا نمانند و مدال پیروزی در جنگ میهنی -بخوانید ارتجاعی- را بر گردن بیاویزند. چنین تصویری را اگر همان روزنامه ۲۰ سال بعد از جنگ چاپ کند تنها حکم یک سند تاریخی را خواهد داشت.

توجه به زمان تبلیغات، اهداف پشت پرده‌ی آن را برملا می‌کند. حال بیایید تبلیغات، کلید واژه‌ها و بزرگنمایی‌های ارتجاع محور مقاومتی و فاشیسم اسرائیلی را در دوره‌های مختلف افشا کنیم. در چند ماه گذشته دولت فاشیستی اسرائیلی هزاران زن و کودک و انسان بی‌گناه را در غزه و بیروت قتل عام و میلیون‌ها نفر را خانه خراب و آواره کرده است. نهادهای کذایی حقوق بشری چشم‌شان را بر این جنایت بسته‌اند و همپیمانان فاشیسم اسرائیلی با تجهیز نظامی ارتش نتانیاهو به سهم‌ خود در کشتار مردم خاورمیانه شرکت کرده‌اند. در چنین شرایطی عبدالله مهتدی پابوس شازده پهلوی این چنین با آب و تاب از اخبار بهره‌برداری سیاسی می‌کند: «دختر کُرد ایزدی کە داعش بە بردگی گرفتە بود، پس از دە سال توسط اسرائیل در غزە آزاد شد! این تصویر دە سال پیش «فوزیە امین سیدو» (بە کوردی فەوزیە ئەمین سەیدۆ) است.

او در سال ۲٠۱٤ هنگامی کە یازدە سال بیشتر نداشت در حملە ‌داعش⁩ بە کردستان عراق اسیر و بە عنوان بردە جنسی در شهر رقە سوریە بە یک داعشی فلسطینی فروختە و سپس بە غزە بردە شد. فوزیە توسط نیروهای امنیتی اسرائیلی نجات دادە شد و امروز پس از دە سال و در بیست و یک سالگی مجددا بە خانوادەاش پیوست. چە شادی تلخی.» مهتدی که مدت‌هاست به دشمن جنبش انقلابی کردستان و تاریخ پر افتخار کومله تبدیل شده است آشکارا آب در آسیاب جنایت جنگی اسرائیل می‌ریزد و از کشتار مردم فلسطین تحت نام «داعشی فلسطینی» دفاع می‌کند. جالب اینجاست که تلویزیون فاشیستی ایران انترناسیونال و رسانه‌های ارتجاعی چپ‌نماهای محور مقاومتی کوشش می‌کنند در یک همدستی و تلاش مشترک سازمان متبوع عبدالله مهتدی را به عنوان کومله معرفی کنند.

این در حالی است که کومله -سازمان کردستان حزب کمونیست ایران- با نفوذ و اعتبار اجتماعی بالایی که دارد همچنان خار چشم عبدالله مهتدی و گروههای ارتجاعی حامی‌اش می‌باشد. چپ‌نماهای محور مقاومتی در سمت دیگر تبلیغات جنگی قرار دارند. مزدوران مقاومتی سالهاست تلاش می‌کنند گروههای نیابتی محور کذایی مقاومت و استکبار ستیزی جمهوری اسلامی را به عنوان رهبر آرمان فلسطین و مقاومت در برابر امپریالیسم معرفی کنند. این در حالی است که خود جمهوری اسلامی جنگ فرسایشی گروههای نیابتی را در راستای سیاست جنگ بازدارنده به مردم ایران معرفی می‌کند. این سیاست نه تنها هیچ ربطی به منافع مردم ستمدیده‌ی فلسطین و لبنان ندارد بلکه با هدف پیشبرد جنگ نیابتی و بازدارندگی از جنگ رودرروی جمهوری اسلامی مردم این کشورها را به گوشت دم توپ تبدیل کرده است. تبلیغات مزدوران محور مقاومت به همین جا ختم نمی‌شود.

آن‌ها سالهاست که درست در هنگامه‌ی خیزش‌های انقلابی مردم ایران فریاد وامصیبتا سر می‌دهند که «انهدام اجتماعی» روی می‌دهد، ایران را از دست «تجزیه طلبان» نجات دهیم و از «سوریه‌ای شدن» ایران جلوگیری کنیم. جاش‌های محور مقاومتی در حالیکه در همدستی با صدا و سیمای رژیم اسلامی معترضان را به عنوان پیاده نظام امپریالیسم و جاسوس اسرائیلی معرفی می‌کنند عملا از سرکوب اعتراضات خیابانی پشتیبانی کرده‌اند. بزرگنمایی این خطرات در زمان برآمد جنبش انقلابی مردم ایران معنایی ندارد جز اینکه جمهوری اسلامی حق دارد برای دفاع از منافع عمومی مردم ایران و دور کردن شر معترضان جان‌ها را بگیرد و چشم‌ها را کور کند.

همین مزدوران هرگز از نقش جمهوری اسلامی در تبدیل شدن سوریه به ویرانه‌ی جنگی سخنی به زبان نیاورده‌اند، از سیاست‌های جنگ طلبانه‌ی گروههای تروریستی حماس و حزب الله تمجید کرده یا سکوت پیشه کرده‌اند؛ و حالا نیز که عملیات ۷ اکتبر و موشک پرانی رژیم اسلامی به سمت اسرائیل، ایران را با خطر جنگ ویرانگر مواجه کرده است خفه خون گرفته‌اند. دیگر صحبتی از خطر «انهدام اجتماعی»، «تجزیه‌ی ایران» و «سوریه‌ای شدن» به واسطه‌ی جنگ نیابتی و رقابت ارتجاعی جمهوری اسلامی با دولت فاشیستی اسرائیل در میان نیست. پروپاگاندای دفاع از سرکوب اعتراضات مردمی توسط جاش‌های محور مقاومتی در چنین فضایی برملا می‌شود.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: