چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 24 - 04 - 2024

Communist party of iran

بیانیه جو بایدن دربارهٔ تحریم‌های جدید علیه ایران؛ تحریم‌های شدیدتر بریتانیا! 

ایالات متحده و بریتانیا روز پنج‌شنبه دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند.این تحریم‌ها در حالی اعلام می‌شود که نگرانی در مورد اینکه حمله بی‌سابقه تهران به اسرائیل بتواند به گسترش دامنه درگیری‌ها در خاورمیانه بیانجامد، رو به افزایش است.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران که موتورهای پهپادهای مورد استفاده در حمله ۲۵ فروردین به اسرائیل را تولید می‌کنند، هدف تحریم قرار داد.
جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه سی‌ام فروردین در بیانیه‌ای گفت: ما به استفاده از اختیارات تحریمی خود برای مقابله با ایران، با اقدامات بیشتر در روزها و هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد.
این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات آمریکایی در اوایل هفته جاری هشدار دادند که در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید در پاسخ به فعالیت‌های ایران در منطقه و جلوگیری از حملات آینده هستند.
قانون‌گذاران در کنگره آمریکا نیز به سرعت برای وضع قوانینی که جمهوری اسلامی و رهبران آن را مجازات مالی کند، فشار می‌آورند.
علاوه بر این، بریتانیا نیز روز پنج‌شنبه چندین سازمان نظامی، اشخاص و نهادهای ایرانی دخیل در صنایع پهپاد و موشک‌های بالیستیک ایران را هدف تحریم قرار داده است.
یک اطلاعیه رسمی در روز پنج‌شنبه نشان داد که بریتانیا تحریم‌هایی را علیه نهادهای نظامی ایران، از جمله ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کرده است.
ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، روز دوشنبه گفته بود که کشورهای گروه هفت بر روی بسته‌ای از اقدامات هماهنگ علیه ایران کار می‌کنند. اطلاعیه منتشر شده حاکی از آن است که تحریم‌های بریتانیا در مجموع ۱۳ نهاد یا فرد را هدف قرار می‌دهد.
رهبران اتحادیه اروپا نیز روز چهارشنبه متعهد شدند که تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهند و تحویل پهپاد و موشک ایران به گروه‌های نیابتی در غزه، یمن و لبنان را هدف قرار دهند.
بیانیه جو بایدن دربارهٔ تحریم‌های جدید علیه ایران
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین بیانیه‌ای به شرح زیر در مورد تصمیم دولتش برای اِعمال تحریم‌های بیشتر علیه صنایع پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی صادر کرد:

کمتر از یک هفته پیش، ایران در یکی از بزرگ‌ترین حملات موشکی و پهپادی که جهان به خود دیده به اسرائیل حمله کرد. ایالات متحده در کنار متحدان و شرکای خود از اسرائیل دفاع کرد. ما به دفع این حمله کمک کردیم و امروز ایران را مسئول می‌دانیم، و تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم.
این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی حکومت ایران را که این حمله گستاخانه را ممکن ساخت، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که بامداد روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفت‌وگو کردم، ما متعهد هستیم که به صورت جمعی فشار اقتصادی بر ایران را افزایش دهیم. و متحدان ما تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: