دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ | 19 - 08 - 2024

Communist party of iran

بیانیه احزاب کمونیست، پیرامون انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا روز یکشنبه ۲۸ جولای برگزار شد. در این رابطه موارد زیر را اعلام می کنیم:

برخلاف ادعای تبلیغات حکومتی، این انتخابات ماهیت عمیقا غیر دموکراتیک خود را نشان داد، از جمله به این دلیل که دولت از معرفی نامزدهای احزاب انقلابی جلوگیری کرد. در سال های اخیر، دولت بسیاری از احزاب سیاسی، به ویژه سازمان های ضد امپریالیستی را غیرقانونی اعلام کرده است. در انتخابات پارلمانی ۲۰۲۰ آنها به طور مستقل به عنوان منتخب انقلابی مردم ایستادند.

علاوه بر این، کرسی های خالی در لیست احزاب به طور غیرقانونی به نامزدهای حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا (USPV) اختصاص داده شد. احزاب منفرد تحت مداخله دولت قرار گرفتند تا نامزدهای نامناسب را کنار بگذارند و روند انتخابات را از همان ابتدا مختل کنند. این سرنوشت رفقای ما از حزب کمونیست ونزوئلا (CPV)، حزب سیاسی طبقه کارگر کشور فرار نکرده است.

رفقای CPV اسناد کافی جمع آوری کرده اند که تأیید می کند رئیس جمهور نیکلاس مادورو و معاون رئیس جمهور ECPV، دیوسدادو کابلو، با جایگزینی فعالان CPV با مزدوران و عوامل احزاب دیگر، CPV را از حقوق سیاسی و انتخاباتی محروم کردند. ما اظهارات نادرست دولت و رسانه های آنها در مورد “شکاف” در CPV را رد می کنیم. هر شخص صادقی این را یک حمله کاملا غیرقابل قبول دولت به کمونیست ها می داند. شورای ملی انتخابات، ساختاری که توسط ECPV کنترل می‌شود، از ثبت هر سازمان سیاسی جدیدی که با بورژوازی مرتبط نبود و نامزدهای جایگزین را معرفی کرد، خودداری کرد. بنابراین، نه حزب کمونیست چین و نه احزاب دیگر نتوانستند نامزد مشترکی به نام مانوئل مولینا را ثبت کنند.

در حالی که سازمان‌های کارگری و نیروهای ضد امپریالیستی حق رای را محدود می‌کنند، انجمن‌های ارتجاعی که اخیراً آشکارا از اعمال تحریم‌های خارجی و مداخله نظامی دفاع می‌کردند، برای ثبت نام در انتخابات مشکلی ندارند. جامعه به اصطلاح بین المللی و دولت های مترقی در مقابل نقض آشکار حقوق دموکراتیک و سیاسی طبقه کارگر و احزاب آن توسط شورای ملی انتخابات به طرز شرم آوری سکوت کرده اند .

حملات به حزب کمونیست ونزوئلا تنها یک اپیزود از تهاجم همه جانبه علیه طبقه کارگر و جنبش کارگری است: وخامت زندگی کارگران و خانواده های آنها، حمله به اتحادیه های کارگری و دستگیری اعضای اتحادیه کارگری. مانند سایر کشورها، دولت «مترقی» در ونزوئلا حفظ استثمار سرمایه داری کارگران تحت شعارهای ضد امپریالیسم، سوسیالیسم و ​​حتی انقلاب است.

ما همبستگی خود را با کارگران ونزوئلا، با حزب کمونیست ونزوئلا، با کمیته مرکزی آن به ریاست دبیر کل، رفیق اسکار فیگوئرا، و با همه فعالان از جمله جوانان کمونیست ونزوئلا ابراز می کنیم.

کارگران جهان متحد شوید!

حزب کمونیست آرژانتین
حزب کمونیست انقلابی برزیل
حزب کمونیست السالوادور
سکوی کارگران کمونیست ایالات متحده آمریکا
حزب کمونیست مکزیک
حزب کمونیست پاراگوئه
حزب کمونیست ونزوئلا

اشتراک در شبکه های اجتماعی: