بهاره هدایت زندانی سیاسی، از زندان اوین، به بیمارستان منتقل شد
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲

بهاره هدایت، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، روز شنبه بیست و هشتم بهمن ماه جهت انجام عمل جراحی به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد. براساس این گزارش، اعزام خانم هدایت برای یک جراحی داخلی صورت گرفته است.
در این گزارش آمده است که به دنبال این جراحی و با توجه به نظر پزشکی قانونی، مقامات قضایی با ده روز توقف حکم او جهت طی دوران نقاهت پس از جراحی، موافقت کرده اند.
بهاره هدایت پیشتر در خصوص اعتراضات دیماه ۹۸ توسط دادگاه انقلاب تهران به چهار سال و هشت ماه حبس تعزیری، دو سال محرومیت از عضویت در گروههای سیاسی و اجتماعی و سه ماه ارائه خدمت در آسایشگاه سالمندان محکوم شده بود. این حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.
وی در مهرماه سال گذشته توسط ماموران امنیتی در منزل یکی از دوستانش بازداشت و نهایتا در آبان ماه همان سال جهت اجرای حکم به بند زنان این زندان منتقل شد.
این زندانی سیاسی در اواسط آبان ماه ۱٤۰۱، با گشایش پرونده جدیدی علیه خود با چندین اتهام از جمله (فعالیت تبلیغی علیه نظام)، (اجتماع و تبانی) و همچنین (ترویج فساد و فحشا) مواجه شد. خانم هدایت پیشتر به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد.
بهاره هدایت، متولد سال ۱۳٦۰ و فعال دانشجویی دانشگاه علوم اقتصادی تهران است.
