چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ | 11 - 09 - 2024

Communist party of iran

بمباران اردوگاه آوارگان فلسطینی (المواصی) در خان‌یونس ٤۰ کشته بر جای گذاشت

بامداد سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه، امدادگران در نوار غزه، گزارش دادند که، در حملات هوایی اسرائیل به خیمه‌های آوارگان فلسطینی در منطقه خان‌یونس دست‌کم ٤۰ فلسطینی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، دفاع مدنی در نوار غزه اعلام کرد : « در حملات هوایی سحرگاه سه‌شنبه اسرائیل که یک منطقه بشردوستانه در خان‌یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد، دست‌کم ٤۰ فلسطینی کشته و حدود ٦۰ نفر مجروح شدند.» اسرائیل مدعی است که یک مرکز فرماندهی متعلق به حماس را هدف قرار داده است؛ اما حماس بلافاصله ادعای اسرائیل را تکذیب کرد و اعلام کرد که هیچ «جنگجویی» در آن در منطقه بمباران‌شده ندارد. محمود بصل، سخنگوی دفاع مدنی غزه گفت در «قتل‌عام» المواصی در خان‌یونس برخی خانواده‌ها زیر آوارها و چاله‌های عمیقی که در اثر بمباران هوایی اسرائیل بوجود آمد، به طور کلی ناپدید شدند.


خبرنگار میدانی العربیه نیز به نقل از محمد المغیر، مدیر تدارکات دفاع مدنی غزه، تأکید کرد که تیم‌های پزشکی همچنان در حال انتقال قربانیان و مجروحان به تعدادی از بیمارستان‌های مجاور خیمه‌های آوارگان بمباران شده در منطقه المواصی در خان یونس هستند. او گفت :« بر اثر بمباران‌های اسرائیل در خیمه‌های آوارگان در منطقه المواصی خان یونس حفره‌هایی به عمق ۹ متر بوجود آمده است.»طبق بیانیه ارتش اسرائیل جنگنده‌های نیروی این کشور با دریافت اطلاعاتی از «شین بت» مربوط به اطلاعات نظامی در جنوب، به تعدادی از اهداف که ادعا می‌کنند اعضای حماس در آن منطقه مسکونی بشردوستانه یک مرکز فرماندهی تشکیل داده‌اند، حمله کردند.


ارتش اسرائیل گفت این بمباران اعضایی از حماس که در حال برنامه ریزی برای انجام عملیات علیه نیروهای اسرائیلی بودند را هدف قرار داده است اما حماس بلافاصله ادعای اسرائیل را تکذیب کرد.
این در حالی است که مذاکره کنندگان پس از شکست مذاکرات اخیر به طور فزاینده‌ای به این باور رسیده‌اند که هیچ نیت واقعی برای حل مناقشه و دستیابی به آتش‌بس بین هر دو طرف، اسرائیلی و حماس وجود ندارد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: