بلاتکلیفی هفت متهم سیاسی محبوس در زندان اوین کماکان ادامه دارد
سه شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳

هفت متهم سیاسی که در یک پرونده قضایی مشترک هستند، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین در بازداشت بسر میبرند. این افراد چندی پیش از بابت اتهاماتی همچون (عضویت در گروه های مخالف نظام)، (اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور) و( بغی ) در دادگاه انقلاب محاکمه شدند،عبارتنداز:
و مجتبی تقوی،
یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این متهمان سیاسی ضمن تایید این خبر گفت: « آقای منتظر که از بیماریهای متعدد از جمله بیماری قلبی رنج میبرد، کماکان از رسیدگی تخصصی پزشکی محروم مانده است. همچنین، سیدمحمد تقوی که در اعتراض به انتقالش به بند ۲۰۹ دست به اعتصاب زده بود، دچار کاهش وزن شده و بلحاظ جسمی در شرایط نا مناسبی بسر میبرد.»
وحید بنی عامریان و ابوالحسن منتظر در دی ماه سال گذشته و بابک علیپور در پاییز سال ۱٤۰۲، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند. در تاریخ ٤ اسفندماه ۱٤۰۲، پویا قبادی به همراه سیدمحمد تقوی نیز توسط نیروهای امنیتی در شهرستان چالدران بازداشت و به زندان ماکو منتقل شدند. آنها سپس در تاریخ ۱۱ اسفندماه همان سال، به زندان اوین انتقال یافتند. همچنین اکبر دانشفر و مجتبی تقوی، پیشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.
این افراد در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری، در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران تفهیم اتهام شدند. شش تن از آنها به نام های وحید بنی عامریان، پویا قبادی، ابوالحسن منتظر، سیدمحمد تقوی، اکبر دانشفر و بابک علیپور بابت عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام به (بغی) متهم شدند و مجتبی تقوی، دیگر متهم این پرونده نیز از بابت اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور و عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام، تفهیم اتهام شد.
وحید بنی عامریان، پویا قبادی، بابک علی پور، ابوالحسن منتظر و سید محمد تقوی، از زندانیان سیاسی دهه ٦۰ پیشتر از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه محکومیت و تحمل حبس را دارند.
وحید بنی عامریان،
پویا قبادی،
سیدمحمد تقوی،
ابوالحسن منتظر،
اکبر دانشفر،
بابک علیپور
