بر اثر سقوط از ارتفاع؛ ۲٤ کارگر ساختمانی طی ۵ ماه در همدان جانباختند
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از مرگ ۲٤ کارگر طی پنج ماه در این استان به دلیل سقوط از ارتفاع خبر داد.
محمد مالمیر مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در این خصوص اظهار کرد: « آمار سقوط از ارتفاع در سال ۱٤۰۱، ۷٦ نفر، سال گذشته ۷۸ نفر و در پنج ماهه سال جاری ۲٤ نفر بوده است. هفته گذشته یکی از اهالی روستای شعبان از توابع نهاوند بر اثر سقوط از درخت گردو، بر اثر شدت ضربه به ناحیه سر دچار مرگ مغزی شد. این بیمار ابتدا به بیمارستان علیمرادیان نهاوند سپس بیمارستان بعثت شهر همدان منتقل شد اما به علت اینکه مرگ مغزی شده بود خانواده اش اعضا بدن این فرد را اهدا کردند.»
وی با بیان اینکه سال گذشته نیز شاهد بروز این قبیل حوادث در شهرستان های تویسرکان، نهاوند و اسدآباد بودیم، گفت: « همه ساله با شروع فصل برداشت محصول گردو، گزارشهایی مبنی بر فوت کارگران به علت سقوط از درخت گردو ثبت میشود که میتوان با رعایت نکات ایمنی از بروز این قبیل حوادث جلوگیری کرد.»
