برگزاری چندین تجمع اعتراضی و مطالباتی، پرستاران، کارگران و بازنشستگان در روزشنبه ١٩ اسفندماه
یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

- تجمع پرستاران در شیراز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز شنبه نوزدهم اسفند، شماری از پرستاران و کادر درمان در بیمارستان های شیراز دست به تجمعات اعتراضی زدند.پرستاران خواستار: - اصلاح تعرفه های پرستاری،
- افزایش کارانه و دستمزد
- و همچنین حذف اضافه کاری اجباری
هستند. - تجمع کارگران پیمانکاری شرکت ملی حفاری ایران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز شنبه نوزدهم اسفندماه، جمعی از کارگران پیمانکاری شرکت ملی حفاری ایران در محوطه محل کار خود دست به تجمع زدند. این تجمع در اعتراض به : - عدم تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری
- و حذف پیمانکاران تامین نیرو
صورت گرفته است. - تجمع صاحبان خودروهای دیزلی در زابل
به گزارش رسانک، روز شنبه نوزدهم اسفند ماه، شماری از صاحبان خودروهای دیزلی در مقابل ساختمان فرمانداری زابل دست به تجمع زدند. این تجمع در اعتراض به قطع سهمیه سوخت این شهروندان صورت گرفت. - تجمع بازنشستگان کشوری
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز شنبه نوزدهم اسفندماه، شماری از بازنشستگان کشوری در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند. این بازنشستگان خواستار همسانسازی ۹۰ درصدی با حکم رتبه بندی خود هستند. - تجمع کشاورزان در خرم آباد
بنا به گزارشهای رسانەای شدە در شبکەهای اجتماعی، روز شنبه نوزدهم اسفندماه، شماری از کشاورزان (پشته حسینآباد) در مقابل ساختمان استانداری لرستان واقع در خرم آباد تجمع کردند. این تجمع در اعتراض به تصرف زمینهای کشاورزی آنها توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت. - ۴۰۰ کارگر شرکت پترو نیرو صبا PNS رامشیر خوزستان در پتروشیمی مارون ۵، مجددا دست به اعتصاب زدند.
این کارگران که ۴ ماه است دستمزدهای خود را دریافت نکرده اند و بیمه های آنان از آذرماه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است از ۱۷ اسفند اعتصاب کرده اند. با آنکه این کارگران مشکلات خود را به فرماندار و نماینده مجلس شهر و ریاست پتروشیمی گفته اند در اول اسفند و هنگام بازدید این افراد به آنان بازگو نمودند اما مثل همیشه همگی این مسئولان کر و کور و لال شده اند.
کارگران اول اسفند جلوی این مسئولان را گرفته و فریاد زدند که گرسنه هستند و هم زمان از سوی حراست تهدید و بازداشت شدند! - مطالبات مزدی کارگران کنتورنویس آبفای ( آب و فاضلاب) شیراز
کارگران کنتورنویس اداره آب و فاضلاب ( آبفای ) شیراز از پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود از جمله عیدی و پاداش خبر دادند.در این گزارش به نقل از یکی از کارگران معترض آمده است : « از بهمن ماه سال جاری حقوق طلبکاریم و باتوجه به مخارج سنگین سال نو از آبفا میخواهیم مطالبات مزدی ما را به همراه عیدی و پاداش سال جاری، قبل از پایان سال پرداخت کند.»
این کارگر با اشاره به اینکه کارگران کنتورنویس در مجموعه آبفای شیراز به صورت پیمانکاری مشغول به کارند، افزود: « برخی کارفرمایان شرکتهای پیمانکاری، پرداخت عیدی و سایر مطالبات کارگران خود را به روزهای پایانی سال و شب عید موکول میکنند که در این صورت کارگران با توجه افزایش قیمتها توان خرید را از دست میدهد.»
وی با بیان اینکه : « بهانه شرکت پیمانکار برای تاخیر در پرداخت مطالبات معوقه، کمبود منابع مالی در آب وفاضلاب است»، اظهار داشت که : « کارگران از ترس اخراج، توان اعتراض ندارند.»
