پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 16 - 05 - 2024

Communist party of iran

برگزاری ميتينگ در همبستگی با مردم فلسطین در دانشگاه هامبورگ


روز چهارشنبه پانزدهم ماه مه همزمان با هفتاد وهفتمین سالگر آواره شدن بیش از هفتصد هزار فلسطین توسط دولت   تازه تأسیس و نئوکلونیالیستی اسرائیل ميتينگى با حضور چند صدنفر در محوطه مرکزی دانشگاه هامبورگ برگزار شد.

در ماه های گذشته بارها مسئولین دانشگاه از  برگزاری ميتينگ در همبستگی با مردم فلسطین ممانعت به عمل اورده بودند و اين اولین متینگ اعتراضی دانشجویان در این دانشگاه بود .

در طول ميتينگ سخنرانان به  تاریخ کشتار فلسطینیان در دوره قیمومیت بریتانیا و سپس ادامه این کشتار تا حد نسل کشی تمام عیار فلسطینیان توسط دولت اشغالگر اسرائیل اشاره کرده و سپس با یادآوری  نقش دولت آلمان به عنوان مهمترین متحد دولت اسرائیل  بعد از آمریکا به انتقاد از جو سرکوبگرانه ای را که دولت آلمان ومدیای بستر اصلی در این کشور علیه همبستگی با مردم فلسطین حاکم کرده اند، پرداختند.

سخنان یکی از اهالی غزه که خود شاهد جنایات وحشتناک دولت اسرائیل در هفت ماه گذشته بود با فریاد های “آزادی برای فلسطین” همراهی گردید. بدون تردید شکستن جو سرکوبگرانه ای را  که دولت آلملن به بهانه ” یهودی ستیزی” بوجود آورده است ، شرایط را برای به میدان آمدن جنبش دفاع از مردم فلسطین دریدن پرده تبهکارانه دولتهای امپریالیستی در دفاع  از نسل کشی دولت اسرائیل فراهم خواهد ساخت.


تشكيلات خارج كشور حزب كمونيست ايران – حوزه هامبورگ

اشتراک در شبکه های اجتماعی: