سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ | 15 - 10 - 2024

Communist party of iran

برگزاری سە (٣) تجمع اعتراضی نیروهای نهضت سوادآموزی، جوانان جویای کار هفت تپە و جوانان آسیب دیده معادن نطنز

تجمع اعتراضی نیروهای نهضت سوادآموزی
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۳ مهر ۱٤۰۳، جمعی از نیروهای نهضت سوادآموزی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران دست به تجمع زدند.براساس اطلاعات دریافتی هرانا، این نیروها خواستار (تعیین تکلیف نیروهای نهضتی بعد ۹۲) شدند. این نیروهای نهضت سوادآموزی روز گذشته ( یکشنبه ٢٢ مهر) نیز تجمعات اعتراضی برگزار کرده بودند.

تجمع جوانان جویای کار در هفت تپه
روز دوشنبه ٢٣ مهر، جمعی از جوانان جویای کار هفت تپه برای ۱٦۸ امین روز متوالی در مقابل مجتمع کشت و صنعت هفت تپه تجمع کردند. براساس این گزارش، حاضران در تجمع، خواستار اشتغال جوانان بومی در مجتمع کشت وصنعت هفت تپه هستند.
یکی از این جوانان جویای کار می‌گوید: « شهر هفت تپه دارای یکی از بزرگترین منابع نیشکر کشور است، بنابراین جوانان جویای کار تحصیلکرده و ساده بومی این منطقه انتظار اشتغال در این مجموعه بزرگ را دارند. از ۱٦۸ روز پیش که تجمعات اعتراضی برای کار در مجتمع نی شکر هفت تپه آغاز شده نه تنها مسئولان کاری انجام ندادند بلکه برخی از کارگران از سوی برخی نهادهای امنیتی احضار شده‌اند.»

تجمع شهروندان آسیب دیده از معادن نطنز
روز دوشنبه ٢٣ مهرماه، شماری از شهروندان آسیب دیده از معادن اصفهان در مقابل ساختمان وزارت صمت در تهران تجمع کردند. این شهروندان که از مناطق طرقرود و نطنز به تهران آمده بودند، خواهان غیرفعال شدن معادن در این منطقه هستند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: