برگزاری سه تجمع اعتراضی کارکنان استانداری ایلام، کارگران شرکت فولاد پارس هفت تپه و ساکنین روستای خضرآباد
یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

- تجمع اعتراضی کارکنان استانداری ایلام در مقابل ساختمان استانداری
روز شنبه هجدهم فروردین ۱٤۰۳، جمعی از کارکنان استانداری در ایلام دست به تجمع زدند. این تجمع که در مقابل ساختمان استانداری ایلام برگزار شد در اعتراض به پایین بودن حقوق و دستمزد صورت گرفت. - تجمع کارگران شرکت فولاد پارس هفت تپه
روز شنبه هجدهم فروردین ماه، شماری از کارگران شرکت فولاد پارس هفت تپه از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به تجمع و اعتصاب زدند. در این گزارش به نقل از کارگران آمده است:« یکی از دلایل اعتراض ما، از یک سو واکنش به اخراج دوازده نفر از همکارانمان است و از سوی دیگر پاسخی به محقق نشدن وعده هایی است که توسط کارفرما به اعتراضات ماه هاى گذشته داده شده بود. درخواست دیگری که ما داریم این است که حقوقمان باید با حقوق کارگران دیگر شرکتهای فولادی تناسب داشته باشد و ضرایب حقوق افزایش پیدا کند.»
عمدهترین مطالبات کارگران شرکت فولاد پارس هفت تپه: - اجرای طرح طبقهبندی مشاغل،
- توجه به مسائل رفاهی و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی،
- برخورداری از امنیت شغلی و افزایش مدت قراردادهای منعقده،
- افزایش حقوق،
و مواردی از این دست عنوان شدەاست. - تجمع شهروندان ساکن در شهرستان عنبرآباد
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز شنبه هجدهم فروردین ماه، جمعی از مردم ساکن روستای خضرآباد، از توابع شهرستان عنبرآباد در یکی از خیابانهای این روستا دست به تجمع زدند. آنها با نشان دادن دبه های خالی از آب، اعتراض خود را نسبت به قطع آب آشامیدنی نشان دادند.
