شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | 17 - 08 - 2024

Communist party of iran

 برگزاری آکسیون پرتجمع هفتم ژوئن در اعتراض به حضور جمهوری اسلامی در اجلاس سازمان جهانی کار در ژنو



روز جمعه، هفتم ژوئن، بنا به فراخوان “کمیته‌ی سراسری برگزاری تجمع اعتراضی 7 ژوئن در ژنو” تجمع گسترده‌ای جلو مقر سازمان جهانی کار برگزار گردید.


اتحادیه‌ها، سندیکاها، فدراسیون‌ها و نهادهای کارگری و معلمی فراوانی از کشورهای سویس، فرانسه، سوئد، انگلستان، ایتالیا و دانمارک با حضور و یا ارسال نامه، پشتیبانی خود را از این آکسیون اعتراضی اعلام کردند. همچنین در داخل ایران نیز : سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، گروه اتحاد بازنشستگان، کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، کارگران بازنشسته‌ی خوزستان، فعال کارگری “علی نجاتی”، فعالین کارگری محبوس در زندان از جمله “رضا شهابی”، داود رضوی” با ارسال پیام‌هایشان، پشتیبانی خود را از برگزارى این تظاهرات اعلام کرده بودند.


حضور و شرکت احزاب و سازمان‌ها، نیروهای چپ و کمونیست، انسان‌های آزادی‌خواه و برابری‌طلب جایگاه ویژه‌ای را در آکسیون هفتم ژوئن در ژنو با پرچم‌هایشان به خود اختصاص داده بود. تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران از بدو سازمان‌دادن این آکسیون تا روز برگزاری تظاهرات آن توانست نقش و حضوری پررنگ و فعال از خود نشان دهد.


برنامه‌ی تظاهرات در دو مرحله انجام گرفت. بخش اول، اختصاص یافت به قرائت پیام‌های اتحادها، سندیکاها و نهادهای کارگری و معلمی در خارج کشور، و بخش دوم نیز اختصاص یافت به قرائت کلیه‌ی پيام‌های کمیته، سندیکاهای کارگری، گروه بازنشستگان و فعالین کارگری در ایران، سپس‌ کلیه‌ی احزاب، سازمان‌ها و شخصیت‌های منفرد و چپ و آزادی‌خواه هرکدام پیام‌های خود را قرائت کردند. پیام “شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست” در پشتیبانی از آکسیون هفتم ژوئن و در اعتراض به حضور جمهوری اسلامی در سازمان جهانی کار از طرف رفیق ” افسانه پویش” قرائت گردید.

پخش سرودهای انقلابی، سردادن شعارها در دفاع از کارگران و زندانیان سیاسی فضای محل را تنیده بود که مورد توجه زیاد مردم قرار گرفته بود.


تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران _ واحد سویس

هفتم ژوئن 2024

اشتراک در شبکه های اجتماعی: