سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 23 - 04 - 2024

Communist party of iran

برگزارى مراسم گراميداشت روز كومه له در شهر كلن آلمان؛ ١٨ فوریه ۲۰۲۳


شنبه هجدهم ماه فوریه ۲۰۲۳ برابر با ٢۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ مراسم گرامیداشت ۴۴مین سالگرد  گرامیداشت اعلام موجودیت كومه له با حضور جمع زیادی از اعضا، دوستان و هواداران کومه له وحزب کمونیست ایران  و همچنین نمایندگان سازمان ها و احزاب سیاسی در شهر کلن آلمان برگزار گردید.


در آغاز، مجریان مراسم رفقا آنا محمودی و کیوان احمدی ضمن تبریک سالروز کومه له و خوش آمدگویی به مهمانان، فهرست برنامه ها را به زبان های کردی و فارسی اعلام نمودند.


مراسم با سرود اینترناسیونال سرود همبستگی جهانی کارگران از طرف گروه سرود کومه له آغاز شد. سپس یک دقیقه سکوت به یاد رفیق عیسی جمشیدی و تمامی جانباختگان صفوف کومه له و حزب کمونیست ایران و همچنین جانباختگان راه آزادی و برابری اعلام گردید. سکوت با قطعه شعری شکسته شد. در ادامه، رفیق صلاح مازوجی سخنانی در گرامیداشت این روز و همچنین اولویت های کومه له و حزب کمونیست ایران در شرایط انقلابی کنونی جامعه کردستان و ایران، ایراد نمود. پس از آن رفیق آرزو بیکس قطعه شعری را تقدیم حضار کرد. در ادامه، تعدادی از افراد، نمایندگان سازمان ها و احزاب سیاسی از جمله شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست کردستان، شورای حمایت از اعتراضات مردم ایران ـ کلن، حزب کمونیست کارگری ـ حکمیست، حزب حیات آزاد کردستان، پژاک و جامعه زنان آزاد شرق کردستان، کژار پیام های خود را به مناسبت گرامیداشت روز کومه له قرائت کردند. پس از آن، سرود „سوره سوار“ از طرف گروه سرود کومه له تقدیم شد. در ادامه سرودی به زبان لری از طرف رفیق جعفر امیری و همچنین سرود انقلابی „ئاگره سوره“ از طرف رفیق شاهرخ مریوانی تقدیم شد که با استقبال گرم شرکت کنندگان روبرو گردید. پس از صرف شام، بخش دوم مراسم به پرسش و پاسخ اختصاص گردید. در این بخش، تعدادی از شرکت کنندگان، سوالات و همچنین نقطه نظرات خود را در خصوص تحولات و وضعیت کنونی جامعه کردستان و ایران مطرح و نقش نیروهای چپ و کمونیست در این دوره ویژه را مورد ارزیابی و بحث قرار دادند. در پایان رفیق صلاح مازوجی ضمن پاسخ به سوالات مطرح شده، بار دیگر بر اتحاد نیروهای چپ و کمونیست در کردستان و همچنین در سطح سراسری تاکید کرده و از مبارزات و تلاش پیگر آنها برای افشاگری و خنثی کردن فعالیت جریانات راست و ضد انقلاب، سخن به میان آورد.


گزارش کامل این مراسم در روزهای آینده در تلویزیون کومه له و حزب کمونیست ایران و همچنین در کانال یوتیوب Peshraw Cpiran پخش خواهد شد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: